Amazon Go

Eerste Amazon Go in New York

Onlangs opende Amazon zijn eerste go-winkel in New York - en hier kan worden betaald met het goede oude contante geld.

Digitalisering vordert onverbiddelijk en steeds nieuwe technologieën moeten de klant een steeds eenvoudiger en comfortabeler winkelervaring bieden. Dus Amazon lanceerd hun Amazon Go-winkels. "Just-Walk-Out" is het principe en maakt contant geld in winkels overbodig. De klant neemt een product op, scanners registreren het product bij de betreffende klant en een app factureert het automatisch. Voor de klant betekent dit geen wachtrijen bij de kassa en niet meer afrekenen. Eenvoudig en duidelijk. Nu de opname in de nieuwe winkel in New York. Hier moeten de klanten opnieuw kunnen betalen met het goede oude geld.

Leerproces in de detailhandel

Volgens hun eigen verklaringen is Amazon momenteel bezig met het leren waar het in winkels over gaat. Zeker, de groep kan het betalen, maar stond aan het begin van het jaar op om het meest waardevolle bedrijf ter wereld te worden. Het was bijvoorbeeld verrassend dat snacks de geheime bestseller in de winkels waren. Veel klanten kwamen tussen de middag en de late uren naar de winkels om tussendoor een tussendoortje te kopen.

Waarom dan de terugkeer naar geld? Dit is waarschijnlijk te wijten aan het feit dat in de VS niet elke burger een bankrekening heeft, en dus de optie van girale betaling. Voor deze klanten was de markt gewoon niet toegankelijk. In Duitsland heeft bijna iedereen een bankrekening, maar hier is de neiging om nog meer contant geld te incasseren. Hoewel de kaartbetaling nu de overhand heeft gekregen in Duitsland, maar vooral op het gebied van catering en vele kleine winkeltjes die een inhaalbeweging maken.

Cashless Paying vernietigt banen?

Men zou nu kunnen denken dat met alle technologie steeds meer banen in het veld worden verminderd. En vaak wordt dit alleen maar genoemd als een argument voor kostenbesparingen, maar in ieder geval in het geval van Amazon Go een denkfout. Integendeel, hier werden zelfs meer banen gecreëerd door de cash-free shops. In de takken tot 10 personen per winkel werken in verschillende lagen op de aanvulling goederen te bereiden snacks of zelfs als beveiligingspoort. Er zijn ook back-office medewerkers, die zorg dragen ​​voor het technologisch onderhoud etc ..

Vergelijkbare winkels zouden komen met veel minder personeel uit de voeten kunnen. Er werken maximaal drie mensen. Hier laat Amazon nogmaals zien hoe de toekomst in de detailhandel eruit ziet. Jobs aan de kassa werden opgeheven om de klant in staat te stellen sneller te winkelen. Tegelijkertijd werden er nieuwe banen gecreëerd in de snackvoorbereiding. Zo kon de kwaliteit van de producten en hun versheid enorm worden verhoogd terwijl wachttijden werden ingekort.

4 juli 2019

Predictive maintenance - de nieuwe manier van onderhoud

Voorspellend onderhoud maakt voorspellingen over de conditie van industriële machines mogelijk, waardoor de levensduur wordt verlengd.

Lees verder

Mission statement 2030 voor industrie 4.0

Het federale ministerie van Economische Zaken en Energie publiceert zijn "Visie 2030 voor industrie 4.0 - vormgeving van wereldwijde digitale ecosystemen".

Lees verder