Twikey en Dynapps werken samen om de Odoo-module te ontwikkelen

Stroomlijn uw facturatieproces met Twikey en Odoo.

Als u als bedrijfseigenaar regelmatig facturen naar dezelfde klanten of bedrijven stuurt, of als uw bedrijf op abonnementen gebaseerde facturering gebruikt, kunt u veel tijd besteden aan het opsporen en opvolgen van onbetaalde of openstaande facturen. Twikey kan u helpen tijd te besparen door uw klanten te laten betalen met terugkerende betaalmethodes zoals SEPA-domiciliëring, terugkerende kredietkaart, PayPal, enz. Met Twikey wordt het betalingsbedrag automatisch van de rekening van uw klant naar u overgemaakt, zonder dat u extra inspanning van uw kant. Twikey's software is nu beschikbaar als app op Odoo, een open source platform dat een reeks zakelijke apps biedt voor CRM, e-commerce, boekhouding, inventaris, verkooppunten en projectbeheer. Als u zich afvraagt wat de integratie te bieden heeft en hoe deze verschilt van de standaard betalingsmodule van Odoo, kunt u hier meer informatie vinden.

Ervaar de voordelen van terugkerende betalingsformulieren met Twikey

Twikey wordt erkend als expert in terugkerende betalingen en veel bedrijven kiezen om verschillende redenen voor terugkerende betalingsformulieren. Deze betaalvormen bieden verschillende voordelen voor zowel bedrijven als klanten. Voor klanten betekenen terugkerende betaalformulieren een minimale betalingsadministratie, een langere klantrelatie, geen discussie of extra papierwerk en snellere betaling. De enige vereiste om van deze voordelen te kunnen genieten, is een goed ingericht automatisch betaalproces. Twikey helpt bedrijven dit proces op te zetten, waardoor het gemakkelijker wordt om terugkerende facturen, abonnementen en andere terugkerende betalingen te innen.

Toestemming verkrijgen voor terugkerende betalingen: het belang van het ondertekenen van machtigingen

Voordat een schuldeiser terugkerende betalingen kan incasseren, moet de debiteur zijn toestemming geven in de vorm van een machtiging, zoals een machtiging voor automatische incasso, die aan bepaalde wettelijke vereisten moet voldoen. Dit proces kan tijdrovend zijn voor bedrijfseigenaren en bedrijven, omdat het gaat om het versturen van mandaten, het opvolgen van handtekeningen, het voorbereiden van incasso's, het annuleren van betalingen en het afhandelen van mislukte transacties. Twikey vereenvoudigt deze stappen door ze te digitaliseren. U kunt klanten bijvoorbeeld online uitnodigen om een machtiging te ondertekenen, en dat kan digitaal. Dit is een afwijking van de standaard betalingsmodule van Odoo, die vereist dat machtigingen handmatig worden ondertekend.

ODOO als katalysator voor hoge conversie naar terugkerende betalingsvormen

Alle bedrijven met een Odoo-account kunnen de Twikey-software binnen de app gebruiken om mandaten online af te sluiten, facturen te innen via domiciliëring van hun eigen bank, mislukte betalingen op te volgen met faalbeheer en facturen te verrijken met betaallinks of QR-codes. Na het installeren van de Twikey-plug-in in Odoo, kunt u eenvoudig klanten individueel of in bulk uitnodigen om een online machtiging te ondertekenen (domiciliëring, terugkerende kredietkaart, enz.) en de uitnodiging samen met individuele facturen te verzenden. Zodra het mandaat is ondertekend, worden de gegevens automatisch teruggekoppeld naar Odoo en worden toekomstige facturen automatisch verzameld. U kunt de status en alle relevante informatie bekijken in uw vertrouwde Odoo-omgeving.

Geautomatiseerd direct debit proces

Dankzij de integratie met Odoo worden domiciliëringstransacties automatisch uitgewisseld met uw bank. U hoeft alleen de factuur aan te maken en de factuurinformatie wordt automatisch uitgewisseld met Twikey en teruggekoppeld naar Odoo. Als een domiciliëring mislukt, wordt automatische opvolging geactiveerd, wat resulteert in een gemiddeld incassopercentage van 99,85% van alle facturen zonder handmatige tussenkomst. Door openstaande betalingen effectief te volgen, kunt u de betalingstermijn verkorten en het debiteurensaldo verlagen. De betalingsstatus van elke factuur wordt automatisch bijgewerkt in Odoo, een functie die niet beschikbaar is in de standaardmodule, waar terugkerende betalingstransacties handmatig moeten worden geactiveerd en mislukte transacties niet automatisch worden opgevolgd.

Betalingslink

Ook voor eenmalige klanten kunt u gebruik maken van betaallinks en het betaalgemak verhogen door verschillende betaalmethodes toe te voegen aan uw factuur of aanmaning opgemaakt in Odoo. Dankzij Twikey heeft u toegang tot meerdere betalingsdienstaanbieders, waardoor je voor elke betaalmethode het grootste aanbod op de markt hebt. De betalingsstatus van facturen betaald met links of QR-codes wordt ook automatisch bijgewerkt in Odoo.

Twikey-integratie maakt van Odoo een complete betalingsoplossing voor terugkerende en eenmalige betalingen
Kortom, Odoo is een geweldig platform voor het beheer van uw klantenportefeuille met bijbehorende facturen en abonnementen, en de integratie van Twikey voegt een uitgebreide, alles-in-één betalingsmodule toe aan uw Odoo-omgeving. Voor eenmalige betalingen kunt u eenvoudig een betaalverzoek versturen en voor terugkerende betalingen profiteert u van een complete online flow, zoals het uitnodigen van klanten om een machtiging digitaal te ondertekenen, het automatisch initiëren van betalingen op basis van geboekte facturen en het automatisch volgen op mislukte transacties.

Start uw ERP selectie

Ontdek welke ERP systemen het beste passen bij uw onderneming

In welke sector bent u actief?

Waarom dit belangrijk is bij uw ERP selectie:Bij uw selectie is het belangrijk om met uw sector rekening te houden. Een ERP systeem moet perfect aansluiten bij uw bedrijfsprocessen. Deze processen verschillen per branche. Zo werkt een groothandel bijvoorbeeld anders dan een bouwbedrijf en heeft dus andere ERP functionaliteiten nodig.

Hoe worden uw productieorders gepland?

In welke productiegroottes produceert u?

In wat voor soort bouw bent u gespecialiseerd?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 1/2)

Werkt uw organisatie op projectbasis?
Werkt u vaak met veel verschillende partijen?
Beheert uw organisatie vastgoed?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 2/2)

Doet u veel aan onderhoud?
Wilt u ook bedrijfsmiddelen kunnen inplannen?
Wenst u urenregistratie van uw medewerkers?

Wat voor soort retailer bent u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Hoeveel fysieke verkooppunten heeft u?
Aan wat voor soort klanten levert u?
Importeert u ook goederen?
Exporteert u ook goederen?

Wat voor soort dienstverlener bent u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Is urenregistratie belangrijk voor u?
Werkt u tegen uurtarief en/of vaste tarieven?
Is HRM een belangrijk onderdeel binnen uw bedrijf?
Werkt uw organisatie op projectbasis?
Levert u meestal aan bedrijven of consumenten?

Wat voor soort onderwijs geeft u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 1/2)

Hebben uw klanten een lidmaatschap bij u?
Wilt u het systeem ook gebruiken voor cursistenregistratie?
Wilt u het systeem ook gebruiken voor HRM?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 2/2)

Geeft u ook les op afstand?
Werkt u met roosters en locatieplanning?
Dient het ERP systeem gekoppeld te worden met andere pakketten?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Is urenregistratie belangrijk voor u?
Werkt u tegen uurtarief en/of vaste tarieven?
Is HRM een belangrijk onderdeel binnen uw bedrijf?
Werkt uw organisatie op projectbasis?
Levert u meestal aan bedrijven of consumenten?

In wat voor soort zorg bent u gespecialiseerd?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Wilt u het ERP systeem ook gebruiken voor cliëntenregistratie?
Biedt uw organisatie overnachtingen aan?
Dient het ERP systeem gekoppeld te worden met andere pakketten?
Namelijk:
Verleent u zorg op locatie?

In wat voor soort handel bent u gespecialiseerd?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Heeft u een webshop die moet worden geïntegreerd?
Hoeveel fysieke winkels met point-of-sale heeft u?
Importeert u ook goederen?
Exporteert u ook goederen?
Aan wat voor soort klanten levert u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Is urenregistratie belangrijk voor u?
Werkt u tegen uurtarief en/of vaste tarieven?
Is HRM een belangrijk onderdeel binnen uw bedrijf?
Werkt uw organisatie op projectbasis?
Levert u meestal aan bedrijven of consumenten?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 1/2)

Wilt u dat het ERP systeem klaar is voor het IoT (Internet of Things)?
Wenst u een koppeling met belangrijke leveranciers als de Technische Unie en Rexel?
Pleegt u ook onderhoudswerkzaamheden?
Moeten werkbonnen mobiel kunnen ingevoerd?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 2/2)

Moet het systeem offline kunnen worden geraadpleegd?
Moet u machines op afstand kunnen monitoren?
Werkt u ook op projectbasis?
Moet u koelmiddelen registreren?

Wat voor soort nutsbedrijf heeft u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Werkt uw organisatie op projectbasis?
Werkt u met veel verschillende partijen?
Beheert uw organisatie vastgoed?
Doet u veel aan onderhoud?
Wenst u urenregistratie van uw medewerkers?

Overheid en NGO’s

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Werkt u projectmatig?
Wenst u een ledenadministratie?
Dient het ERP systeem gekoppeld te worden met andere pakketten?
Namelijk:
Moet het ERP systeem mobiel beschikbaar zijn?

Wat voor logistieke diensten biedt u aan?

Organiseert u ladingen op de volgende wijze?

Groupage/Deelpartijen (LTL)
Groupage/deelpartijen die in een hub gebundeld worden voor meerdere opdrachtgevers
FTL
Volle ladingen voor meerdere opdrachtgevers
Dedicated Logistics
Vervoer voor één opdrachtgever

Organiseert u ladingen op de volgende wijze?

Heeft u een eigen wagenpark?
Moeten goederen gekoeld worden vervoerd?
Importeert u artikelen?
Exporteert u ook artikelen?

Hoe ziet uw productieproces eruit?

In wat voor soort productie bent u gespecialiseerd?

Hoe worden uw productieorders gepland?

In welke productiegroottes produceert u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Doet u regelmatig onderhoud?
Werkt u met Service Level Agreements?
Dient het ERP systeem te koppelen met andere programma’s?
Werkt u op projectbasis?
Wenst u uren te registreren in het systeem?

Voer het aantal medewerkers en gebruikers in

medewerker(s)
gebruiker(s)

Vragen over uw organisatie

Heeft uw organisatie meerdere vestigingen?
Hoeveel magazijnen heeft u?
Werkt u multi-currency?
Opereert u internationaal?
Is de hoofdvestiging gevestigd in Nederland?
ERP leveranciers zoeken...
systemen gevonden

Vul het formulier in en ontvang vrijblijvend informatie over de 7 meest geschikte leveranciers

Wij hebben uw aanvraag goed ontvangen

  • Op basis van de door u ingevulde informatie gaat onze consultant vrijblijvend aan de slag
  • Onze consultant maakt een selectie uit de gevonden ERP leveranciers die het best passen bij uw onderneming
  • U ontvangt gratis een shortlist met informatie over de 7 meest geschikte leveranciers
  • Bij vragen of onduidelijkheden neemt hij mogelijk contact met u op
Bekijk longlist
Selectie opnieuw starten

Dynapps en Odoo: een krachtig partnerschap voor digitale transformatie

Als Odoo Gold Partner is Dynapps een betrouwbare en flexibele keuze voor bedrijven die hun processen willen digitaliseren.

Lees verder

Odoo gold partner Dynapps versnelt ambitieuze groei met nieuw kantoor in Nederland

In november 2022 opende Dynapps, een internationaal bedrijf dat al meer dan 12 jaar bedrijven helpt bij de digitale transformatie, een vestiging in Capelle aan den IJssel, Nederland.

Lees verder

Dynapps: Een professionele, vertrouwde en flexibele Odoo expert

Dynapps is een internationaal bedrijf dat al meer dan 12 jaar actief is, met het hoofdkantoor in Geel, België.

Lees verder