Twikey en Dynapps werken samen om de Odoo-module te ontwikkelen
Stroomlijn uw facturatieproces met Twikey en Odoo.
Als u als bedrijfseigenaar regelmatig facturen naar dezelfde klanten of bedrijven stuurt, of als uw bedrijf op abonnementen gebaseerde facturering gebruikt, kunt u veel tijd besteden aan het opsporen en opvolgen van onbetaalde of openstaande facturen. Twikey kan u helpen tijd te besparen door uw klanten te laten betalen met terugkerende betaalmethodes zoals SEPA-domiciliëring, terugkerende kredietkaart, PayPal, enz. Met Twikey wordt het betalingsbedrag automatisch van de rekening van uw klant naar u overgemaakt, zonder dat u extra inspanning van uw kant. Twikey's software is nu beschikbaar als app op Odoo, een open source platform dat een reeks zakelijke apps biedt voor CRM, e-commerce, boekhouding, inventaris, verkooppunten en projectbeheer. Als u zich afvraagt wat de integratie te bieden heeft en hoe deze verschilt van de standaard betalingsmodule van Odoo, kunt u hier meer informatie vinden.
Ervaar de voordelen van terugkerende betalingsformulieren met Twikey
Twikey wordt erkend als expert in terugkerende betalingen en veel bedrijven kiezen om verschillende redenen voor terugkerende betalingsformulieren. Deze betaalvormen bieden verschillende voordelen voor zowel bedrijven als klanten. Voor klanten betekenen terugkerende betaalformulieren een minimale betalingsadministratie, een langere klantrelatie, geen discussie of extra papierwerk en snellere betaling. De enige vereiste om van deze voordelen te kunnen genieten, is een goed ingericht automatisch betaalproces. Twikey helpt bedrijven dit proces op te zetten, waardoor het gemakkelijker wordt om terugkerende facturen, abonnementen en andere terugkerende betalingen te innen.
Toestemming verkrijgen voor terugkerende betalingen: het belang van het ondertekenen van machtigingen
Voordat een schuldeiser terugkerende betalingen kan incasseren, moet de debiteur zijn toestemming geven in de vorm van een machtiging, zoals een machtiging voor automatische incasso, die aan bepaalde wettelijke vereisten moet voldoen. Dit proces kan tijdrovend zijn voor bedrijfseigenaren en bedrijven, omdat het gaat om het versturen van mandaten, het opvolgen van handtekeningen, het voorbereiden van incasso's, het annuleren van betalingen en het afhandelen van mislukte transacties. Twikey vereenvoudigt deze stappen door ze te digitaliseren. U kunt klanten bijvoorbeeld online uitnodigen om een machtiging te ondertekenen, en dat kan digitaal. Dit is een afwijking van de standaard betalingsmodule van Odoo, die vereist dat machtigingen handmatig worden ondertekend.
ODOO als katalysator voor hoge conversie naar terugkerende betalingsvormen
Alle bedrijven met een Odoo-account kunnen de Twikey-software binnen de app gebruiken om mandaten online af te sluiten, facturen te innen via domiciliëring van hun eigen bank, mislukte betalingen op te volgen met faalbeheer en facturen te verrijken met betaallinks of QR-codes. Na het installeren van de Twikey-plug-in in Odoo, kunt u eenvoudig klanten individueel of in bulk uitnodigen om een online machtiging te ondertekenen (domiciliëring, terugkerende kredietkaart, enz.) en de uitnodiging samen met individuele facturen te verzenden. Zodra het mandaat is ondertekend, worden de gegevens automatisch teruggekoppeld naar Odoo en worden toekomstige facturen automatisch verzameld. U kunt de status en alle relevante informatie bekijken in uw vertrouwde Odoo-omgeving.
Geautomatiseerd direct debit proces
Dankzij de integratie met Odoo worden domiciliëringstransacties automatisch uitgewisseld met uw bank. U hoeft alleen de factuur aan te maken en de factuurinformatie wordt automatisch uitgewisseld met Twikey en teruggekoppeld naar Odoo. Als een domiciliëring mislukt, wordt automatische opvolging geactiveerd, wat resulteert in een gemiddeld incassopercentage van 99,85% van alle facturen zonder handmatige tussenkomst. Door openstaande betalingen effectief te volgen, kunt u de betalingstermijn verkorten en het debiteurensaldo verlagen. De betalingsstatus van elke factuur wordt automatisch bijgewerkt in Odoo, een functie die niet beschikbaar is in de standaardmodule, waar terugkerende betalingstransacties handmatig moeten worden geactiveerd en mislukte transacties niet automatisch worden opgevolgd.
Betalingslink
Ook voor eenmalige klanten kunt u gebruik maken van betaallinks en het betaalgemak verhogen door verschillende betaalmethodes toe te voegen aan uw factuur of aanmaning opgemaakt in Odoo. Dankzij Twikey heeft u toegang tot meerdere betalingsdienstaanbieders, waardoor je voor elke betaalmethode het grootste aanbod op de markt hebt. De betalingsstatus van facturen betaald met links of QR-codes wordt ook automatisch bijgewerkt in Odoo.
Twikey-integratie maakt van Odoo een complete betalingsoplossing voor terugkerende en eenmalige betalingen
Kortom, Odoo is een geweldig platform voor het beheer van uw klantenportefeuille met bijbehorende facturen en abonnementen, en de integratie van Twikey voegt een uitgebreide, alles-in-één betalingsmodule toe aan uw Odoo-omgeving. Voor eenmalige betalingen kunt u eenvoudig een betaalverzoek versturen en voor terugkerende betalingen profiteert u van een complete online flow, zoals het uitnodigen van klanten om een machtiging digitaal te ondertekenen, het automatisch initiëren van betalingen op basis van geboekte facturen en het automatisch volgen op mislukte transacties.
Start uw ERP selectie
Ontdek welke ERP systemen het beste passen bij uw onderneming
Dynapps en Odoo: een krachtig partnerschap voor digitale transformatie
Als Odoo Gold Partner is Dynapps een betrouwbare en flexibele keuze voor bedrijven die hun processen willen digitaliseren.
Lees verderOdoo gold partner Dynapps versnelt ambitieuze groei met nieuw kantoor in Nederland
In november 2022 opende Dynapps, een internationaal bedrijf dat al meer dan 12 jaar bedrijven helpt bij de digitale transformatie, een vestiging in Capelle aan den IJssel, Nederland.
Lees verderDynapps: Een professionele, vertrouwde en flexibele Odoo expert
Dynapps is een internationaal bedrijf dat al meer dan 12 jaar actief is, met het hoofdkantoor in Geel, België.
Lees verder