Dynapps: Een professionele, vertrouwde en flexibele Odoo expert
Dynapps is een internationaal bedrijf dat al meer dan 12 jaar actief is, met het hoofdkantoor in Geel, België.
Dynapps is een vertrouwde en flexibele partner voor bedrijven die hun processen willen digitaliseren door middel van Odoo. Als Odoo Gold Partner heeft Dynapps een bewezen staat van dienst in het leveren van hoogwaardige diensten aan haar klanten om hen te helpen hun digitale transformatiedoelen te bereiken. In het afgelopen jaar heeft Dynapps een indrukwekkende groei doorgemaakt, met een verdubbeling van de teamgrootte van 45 naar 80 leden en opening van kantoren in Gent en Rotterdam om lokale klanten beter van dienst te kunnen zijn.
Hoe is Dynapps begonnen?
Dynapps is opgericht door Karel Hendrickx en Janik Thorez in oktober 2010. Zij begonnen hun samenwerking met Odoo begin 2011. Voorafgaand aan de oprichting van Dynapps implementeerden de medeoprichters bijna 12 jaar lang Oracle e-business suite voor verschillende middelgrote bedrijven gevestigd in België en Nederland. Karel en Janik vonden deze software, en in het algemeen de applicaties van grotere leveranciers, echter verre van gebruiksvriendelijk en kostenbesparend voor kmo's. Deze analyse was de aftrap voor een marktonderzoek om meer kosteneffectieve en gebruiksvriendelijke zakelijke applicaties te vinden, waardoor ze OpenERP ontdekten, nu bekend als Odoo.
Vanwege deze nieuwe interesse in het ondersteunen van startende bedrijven, was Dynapps nieuwsgierig om meer over Odoo te ontdekken. Dit resulteerde in een ontmoeting met Fabien, de oprichter en evangelist van Odoo. Daar werden ze geïnformeerd over de toekomstplannen, doelen en strategie van Odoo, wat ertoe leidde dat het management overtuigd raakte van de mogelijkheid om een samenwerking met Odoo aan te gaan. In 2011 zag Dynaapps de gebruiksvriendelijkheid, eenvoud en lage kosten als grote voordelen voor het MKB. Door de jaren heen zijn de voordelen blijven bestaan en ondertussen is Odoo qua functionaliteiten erg breed geworden als bedrijfsapplicatie.
Dynapps en Odoo: een krachtig partnerschap voor digitale transformatie
Dynapps werkt samen met Odoo om te helpen bij dit digitale transformatieproces. Odoo is een uitgebreid en sterk geïntegreerd systeem dat meer dan 10.000 apps biedt voor een breed scala aan zakelijke behoeften, waaronder CRM, e-commerce, boekhouding, voorraadbeheer en projectbeheer. Door zijn veelzijdigheid is het een ideale oplossing voor bedrijven van alle groottes en sectoren, zelfs voor bedrijven met complexe behoeften.
Wat Dynapps het meest waardeert aan het zijn van een Odoo-partner, is de toegankelijkheid tot het sterke product zelf; de gebruiksvriendelijke en functioneel rijke software die ze bij bedrijven kunnen implementeren. Het bedrijf is zeer tevreden met hun Odoo-accountmanager en is dankbaar voor hun hulp bij het beheren van leads, het ondersteunen van evenementen en het op de hoogte houden van nieuws en wijzigingen. Over het algemeen is het fijn om als Odoo-partner deel uit te maken van een zeer snel groeiende Odoo-gemeenschap.
Dynapps heeft een team van ervaren consultants waaronder functionele consultants en ontwikkelaars die bedreven zijn in het vertalen van zakelijke vereisten naar een werkende Odoo-omgeving. Hun pragmatische maar grondige aanpak stelt bedrijven in staat hun processen te digitaliseren en hun volledige potentieel te benutten. Naast het team van consultants heeft Dynapps vijf toegewijde backoffice-teams en een gespecialiseerd frontoffice-team opgericht, evenals een klantenservice, om een naadloze integratie van Odoo te garanderen en voortdurende ondersteuning aan haar klanten te bieden.
Al met al heeft Dynapps het afgelopen jaar grote vooruitgang geboekt door het team uit te breiden, nieuwe kantoren te openen en investeringen aan te trekken om zijn groeiambities te ondersteunen. De focus van het bedrijf op klantenservice en succes, in combinatie met het team van ervaren consultants en het uitgebreide dienstenaanbod, maakt het tot een betrouwbare partner voor bedrijven die hun processen willen digitaliseren en hun doelen op het gebied van digitale transformatie willen bereiken.
Dynapps' klantgerichte aanpak voor succesvolle projectimplementatie en service
Dynapps werkt voornamelijk in de volgende sectoren: logistiek, distributie, retail, e-commerce, productie en zakelijke dienstverlening. Ze hebben ontdekt dat elke klant voor zijn eigen uitdagingen staat, ongeacht de branche waarin hij zich bevindt. Dynapps probeert klanten te adviseren om hun processen aan te passen aan de beschikbare functionaliteiten en het bestaande raamwerk in Odoo. Als dat niet mogelijk is, passen ze Odoo aan met behulp van enkele community-apps. Voor het geval er nog niets beschikbaar is, ontwikkelt het bedrijf nieuwe apps op maat.
Gemiddeld heeft Dynapps geen typische implementatietijd omdat de duur sterk afhangt van; het aantal processen dat door Odoo ondersteund gaat worden, de complexiteit van deze processen, de mate waarin een organisatie om kan gaan met verandering en het aantal koppelingen met andere systemen of providers die beheerd moeten worden. Een implementatie kan daarom variëren van enkele weken tot enkele maanden. Bij het starten van een nieuw implementatietraject doorloopt het bedrijf de volgende stappen; analyse, implementatie: (configuratie, custom development en integraties), test (gebruikers- en acceptatietesten), voor de go live transitie naar de Dynapps support afdeling, go live, post go live support door het implementatieteam en daarna de overdracht aan de support team. Na een implementatie vindt Dynapps het belangrijkste wat ze hun klanten bieden een goed uitgebouwde supportafdeling. De Odoo-partner heeft een groot portfolio van volledig toegewijde consultants die werken binnen de ondersteuningsfunctie bij Dynapps.
Tot nu toe heeft Dynapps Odoo geïmplementeerd voor meer dan 140 klanten. Een van de meest memorabele klanten is waarschijnlijk Cyclis.be, een fietsleasemaatschappij. Cyclis begon zeven jaar geleden in België en startte met Odoo versie 8 om zoveel mogelijk administratieve processen te automatiseren. Vanaf het moment dat het bedrijf werd opgericht, gebruikten ze Odoo als hun ERP-software. Hierdoor heeft Cyclis snel kunnen groeien en zijn ze de ene na de andere app blijven toevoegen; ze zijn met elke versie mee geëvolueerd. Momenteel werkt Dynapps aan hun migratie naar versie 15. Cyclis verhuurt momenteel 25.000 fietsen en heeft slechts 35 mensen in dienst om alles administratief af te handelen dankzij Odoo.
Een van de belangrijkste factoren waarmee Dynapps zich onderscheidt, is de focus op klantenservice en succes. Het bedrijf heeft een retentiepercentage van meer dan 98%, wat grotendeels te danken is aan de nadruk op het opbouwen van langetermijnrelaties met zijn klanten en ervoor te zorgen dat ze volledig tevreden zijn met de geleverde diensten.
Vooruitkijken: de plannen van Dynapps voor de toekomst
Met het oog op de toekomst werkt Dynapps aan hun groei en ambities om de nummer één Odoo Gold partner in Europa te worden. Ze hebben onlangs Green Park Investments aan boord genomen; het partnerschap werd afgerond in 2021. Samen werken ze aan organische groei en onderzoeken ze ook de mogelijkheid van andere Odoo-partners om zich bij het Dynapps-merk aan te sluiten om de grootste en meest succesvolle Odoo Gold-partner in Europa te worden.
Meer weten over Dynapps als bedrijf? Bekijk dit interview.
Start uw ERP selectie
Ontdek welke ERP systemen het beste passen bij uw onderneming
Dynapps en Odoo: een krachtig partnerschap voor digitale transformatie
Als Odoo Gold Partner is Dynapps een betrouwbare en flexibele keuze voor bedrijven die hun processen willen digitaliseren.
Lees verderTwikey en Dynapps werken samen om de Odoo-module te ontwikkelen
Stroomlijn uw facturatieproces met Twikey en Odoo.
Lees verderOdoo gold partner Dynapps versnelt ambitieuze groei met nieuw kantoor in Nederland
In november 2022 opende Dynapps, een internationaal bedrijf dat al meer dan 12 jaar bedrijven helpt bij de digitale transformatie, een vestiging in Capelle aan den IJssel, Nederland.
Lees verder