Google

Google stopt met het tracken van geïndividualiseerde advertenties

Google trekt momenteel de aandacht door aan te kondigen dat het niet langer advertenties wil weergeven die individuele gebruikers op meerdere websites volgen.

Maar hoe zit het met deze aankondiging? Is dit het einde van gepersonaliseerde reclame? Tenminste zoals wij het kennen. Zoveel is waarschijnlijk zeker. In de toekomst is Google van plan om het gebruiksgedrag van de gebruiker niet te evalueren om gepersonaliseerde advertenties aan u weer te geven. Dit is verrassend omdat deze sterk geïndividualiseerde advertenties bijzonder hoge convergentiepercentages hebben in vergelijking met minder gepersonaliseerde advertenties. 

Redenen voor de paradigmaverandering

Maar waarom neemt Google deze stap, zou je je kunnen afvragen als een buitenstaander. Google verdient immers ongeveer een derde van zijn totale inkomsten uit die advertenties. Aan de ene kant zijn er de uitspraken van Google-manager David Temkin:  

"Om het internet open en toegankelijk te houden voor iedereen, moeten we allemaal meer doen om de privacy te beschermen - en dat betekent niet alleen een einde aan cookies van derden, maar ook elke technologie die wordt gebruikt om individuen te volgen tijdens het surfen op internet."

Druk neemt toe op Google

De waarheid is echter dat de druk op Google van verschillende overheden toeneemt en concepten voor een netwerk zonder tracking al in 2019 zijn gepresenteerd. De EU werkt momenteel aan een e-privacyverordening en de VS concurreren ook met de Amerikaanse overheid. 

Browserfabrikanten keren ook steeds vaker cookies van derden de rug toe. Ondanks al deze tekenen veroorzaakte de aankondiging veel furore. Het marktaandeel van Google in deze advertenties is 50-60%, afhankelijk van de bron. Het werkt als een zaag op je eigen tak. 

Het einde van individuele promotieaanbiedingen?

Maar is dit echt het einde van aangepaste advertenties bij Google? Ik denk niet dat dat het geval is. Er werd ook aangekondigd dat de effectiviteit van de advertenties zou worden bereikt door middel van groepskenmerken. In de toekomst is het dus niet langer nodig om het individu zelf te volgen dan om elke gebruiker in specifieke doelgroepen te classificeren. 

Nieuwe technologie voor geïndividualiseerde advertenties

De technologie erachter wordt "Federated Learning of Cohorts" genoemd en het is precies dit dat helpt om mensen in veel verschillende groepen te classificeren. Voor de advertentie-industrie betekent deze verandering echter dat de komende periode vol zal zitten met nieuwe tests om de nieuwe technologie te testen. Met alle wijzigingen om privégebruikers te beschermen, mag echter niet worden vergeten dat iedereen die is ingelogd met zijn Google-account op maat gemaakte advertenties blijft ontvangen. 

7 juni 2021

Start uw ERP selectie

Ontdek welke ERP systemen het beste passen bij uw onderneming

In welke sector bent u actief?

Waarom dit belangrijk is bij uw ERP selectie:Bij uw selectie is het belangrijk om met uw sector rekening te houden. Een ERP systeem moet perfect aansluiten bij uw bedrijfsprocessen. Deze processen verschillen per branche. Zo werkt een groothandel bijvoorbeeld anders dan een bouwbedrijf en heeft dus andere ERP functionaliteiten nodig.

Hoe worden uw productieorders gepland?

In welke productiegroottes produceert u?

In wat voor soort bouw bent u gespecialiseerd?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 1/2)

Werkt uw organisatie op projectbasis?
Werkt u vaak met veel verschillende partijen?
Beheert uw organisatie vastgoed?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 2/2)

Doet u veel aan onderhoud?
Wilt u ook bedrijfsmiddelen kunnen inplannen?
Wenst u urenregistratie van uw medewerkers?

Wat voor soort retailer bent u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Hoeveel fysieke verkooppunten heeft u?
Aan wat voor soort klanten levert u?
Importeert u ook goederen?
Exporteert u ook goederen?

Wat voor soort dienstverlener bent u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Is urenregistratie belangrijk voor u?
Werkt u tegen uurtarief en/of vaste tarieven?
Is HRM een belangrijk onderdeel binnen uw bedrijf?
Werkt uw organisatie op projectbasis?
Levert u meestal aan bedrijven of consumenten?

Wat voor soort onderwijs geeft u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 1/2)

Hebben uw klanten een lidmaatschap bij u?
Wilt u het systeem ook gebruiken voor cursistenregistratie?
Wilt u het systeem ook gebruiken voor HRM?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 2/2)

Geeft u ook les op afstand?
Werkt u met roosters en locatieplanning?
Dient het ERP systeem gekoppeld te worden met andere pakketten?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Is urenregistratie belangrijk voor u?
Werkt u tegen uurtarief en/of vaste tarieven?
Is HRM een belangrijk onderdeel binnen uw bedrijf?
Werkt uw organisatie op projectbasis?
Levert u meestal aan bedrijven of consumenten?

In wat voor soort zorg bent u gespecialiseerd?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Wilt u het ERP systeem ook gebruiken voor cliëntenregistratie?
Biedt uw organisatie overnachtingen aan?
Dient het ERP systeem gekoppeld te worden met andere pakketten?
Namelijk:
Verleent u zorg op locatie?

In wat voor soort handel bent u gespecialiseerd?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Heeft u een webshop die moet worden geïntegreerd?
Hoeveel fysieke winkels met point-of-sale heeft u?
Importeert u ook goederen?
Exporteert u ook goederen?
Aan wat voor soort klanten levert u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Is urenregistratie belangrijk voor u?
Werkt u tegen uurtarief en/of vaste tarieven?
Is HRM een belangrijk onderdeel binnen uw bedrijf?
Werkt uw organisatie op projectbasis?
Levert u meestal aan bedrijven of consumenten?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 1/2)

Wilt u dat het ERP systeem klaar is voor het IoT (Internet of Things)?
Wenst u een koppeling met belangrijke leveranciers als de Technische Unie en Rexel?
Pleegt u ook onderhoudswerkzaamheden?
Moeten werkbonnen mobiel kunnen ingevoerd?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 2/2)

Moet het systeem offline kunnen worden geraadpleegd?
Moet u machines op afstand kunnen monitoren?
Werkt u ook op projectbasis?
Moet u koelmiddelen registreren?

Wat voor soort nutsbedrijf heeft u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Werkt uw organisatie op projectbasis?
Werkt u met veel verschillende partijen?
Beheert uw organisatie vastgoed?
Doet u veel aan onderhoud?
Wenst u urenregistratie van uw medewerkers?

Overheid en NGO’s

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Werkt u projectmatig?
Wenst u een ledenadministratie?
Dient het ERP systeem gekoppeld te worden met andere pakketten?
Namelijk:
Moet het ERP systeem mobiel beschikbaar zijn?

Wat voor logistieke diensten biedt u aan?

Organiseert u ladingen op de volgende wijze?

Groupage/Deelpartijen (LTL)
Groupage/deelpartijen die in een hub gebundeld worden voor meerdere opdrachtgevers
FTL
Volle ladingen voor meerdere opdrachtgevers
Dedicated Logistics
Vervoer voor één opdrachtgever

Organiseert u ladingen op de volgende wijze?

Heeft u een eigen wagenpark?
Moeten goederen gekoeld worden vervoerd?
Importeert u artikelen?
Exporteert u ook artikelen?

Hoe ziet uw productieproces eruit?

In wat voor soort productie bent u gespecialiseerd?

Hoe worden uw productieorders gepland?

In welke productiegroottes produceert u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Doet u regelmatig onderhoud?
Werkt u met Service Level Agreements?
Dient het ERP systeem te koppelen met andere programma’s?
Werkt u op projectbasis?
Wenst u uren te registreren in het systeem?

Voer het aantal medewerkers en gebruikers in

medewerker(s)
gebruiker(s)

Vragen over uw organisatie

Heeft uw organisatie meerdere vestigingen?
Hoeveel magazijnen heeft u?
Werkt u multi-currency?
Opereert u internationaal?
Is de hoofdvestiging gevestigd in Nederland?
ERP leveranciers zoeken...
systemen gevonden

Vul het formulier in en ontvang vrijblijvend informatie over de 7 meest geschikte leveranciers

Wij hebben uw aanvraag goed ontvangen

  • Op basis van de door u ingevulde informatie gaat onze consultant vrijblijvend aan de slag
  • Onze consultant maakt een selectie uit de gevonden ERP leveranciers die het best passen bij uw onderneming
  • U ontvangt gratis een shortlist met informatie over de 7 meest geschikte leveranciers
  • Bij vragen of onduidelijkheden neemt hij mogelijk contact met u op
Bekijk longlist
Selectie opnieuw starten

AI-tools: de sleutel tot hogere klanttevredenheid?

De mening van klantenservicemedewerkers: vinden zij dat AI-tools daadwerkelijk een verschil maken?

Lees verder

Trends en ontwikkelingen: zo bewegen we tegenwoordig over het internet

Het is van cruciaal belang om te weten hoe uw doelgroep zich online gedraagt. Hoe u hier achter kan komen? Dat leest u hier.

Lees verder

CRM-leverancier HubSpot deelt belangrijkste marketingtrends (2024)

Kunstmatige intelligentie (AI), social media en data: dit zijn de belangrijkste marketingtrends van het moment.

Lees verder