Einstein 1 Platform en Copilot: dé AI-tools van Salesforce

Salesforce heeft een nieuwe generatie AI-assistenten aangekondigd, met als doel: het ondersteunen van gebruikers met klantrelatiebeheer.

Degenen die op de hoogte zijn van het meest recente tech-nieuws, zullen weten dat Artificial Intelligence al enige tijd het gesprek van de dag is. Na de meest recente introducties van techgiganten als Zoom en HubSpot, is het nu CRM-leverancier Salesforce dat de markt probeert te veroveren met haar nieuwste ontwikkelingen op het gebied van kunstmatige intelligentie. In dit artikel kijken we naar de drie nieuwe Salesforce Applications, onthuld tijdens het Dreamforce 2023-evenement eerder deze maand.

Einstein 1 Platform

Het nieuwe Salesforce Einstein 1 Platform is in het leven geroepen om door AI-gestuurde CRM-ervaringen te faciliteren. De assistent gebruikt hiervoor alle mogelijke beschikbare data om de AI-driven apps verder te ontwikkelen. Parker Harris, CTO en medeoprichter van Salesforce, legt uit:

“Dankzij Data Cloud en Einstein AI op het Einstein 1 Platform, kunnen bedrijven eenvoudig AI-gestuurde apps en workflows creëren die de productiviteit verhogen, de kosten verlagen en geweldige klantervaringen opleveren.” 

Volgens Salesforce is het belang van deze applicatie enorm: binnen organisaties is bedrijfsdata ontzettend vaak gefragmenteerd. Uit onderzoek van de Amerikaanse softwareontwikkelaar is gebleken dat organisaties gemiddeld 1.061 verschillende applicaties in gebruik hebben, waarvan nog geen 30% geïntegreerd is met het centrale systeem. Spreekwoordelijk bevindt deze data zich dus op verschillende 'eilanden', los van elkaar. Het is dan ook het doel van Einstein 1 Platform om deze bij elkaar te brengen, zodat gegevens efficiënt onderling uitgewisseld kunnen worden.

Einstein Copilot (Studio)

Het doel van de Einstein Copilot is om zich te ontwikkelen als persoonlijk assistent binnen de bestaande Salesforce CRM-omgeving. De AI zal verkoopmedewerkers ondersteunen en begeleiden gedurende het volledige verkoopproces. Het is in staat om aanbevelingen te maken, gebaseerd op het gedrag van klanten en alle andere gegevens die het tot zijn beschikking heeft. Daarnaast is het uiteraard ook mogelijk om de bot simpelweg een vraag te stellen over een specifieke klant.

Het is echter niet alleen de salesafdeling die kan profiteren van de hulp van de nieuwe assistent. Marketeers kunnen de tool gebruiken om teksten te formuleren, of om landingspagina's uit te werken. De Salesforce AI maakt gebruik van de beschikbare data over het (aankoop)gedrag van de klanten en websitebezoekers. Ook is de chatbot in te zetten om de werkdruk van de supportafdeling te verminderen, het is namelijk in staat om (ietwat eenvoudige) klantvragen te beantwoorden.

Misschien wel de meest uitzonderlijke functionaliteit is dat de AI zelfstandig op onderzoek uit zal gaan. Het geeft niet alleen antwoord op de vraag van een klant, maar zal ook andere relevante opties weergeven. Daarnaast is het ook in staat om een actieplan op te stellen naar aanleiding van een verkoopgesprek, kan het de verzenddatum wijzigen en is het ook mogelijk om de status van een bestelling te controleren.

Studio

De Einstein Copilot Studio is ontwikkeld om de Copilot naar uw wens aan te passen. In de Studio kan u de AI modellen, vaardigheden en prompts aanleveren waarmee het zich kan ontwikkelen. U kan de assistent dus alsmaar beter inrichten om aan te sluiten op uw behoeften, wensen en voorkeuren. Zo heeft u het creëren van de perfecte assistent volledig in eigen handen (Salesforce, 12 september 2023).

Generatieve AI en haar potentie in CRM

Tegenwoordig zijn CRM-systemen niet meer weg te denken in het dagelijks werkleven van een klantgerichte organisatie. De verwachtingen van klanten zijn torenhoog en dus is het van cruciaal belang om snelle, kwalitatieve support aan te bieden. Als u niet aan de verwachtingen van de klant kan voldoen, is de kans groot dat ze zo een ander hebben gevonden. Op de lange termijn is het effectief inzetten van Customer Relationship Management dus van onschatbare waarde in het verbinden met uw doelgroep.

Dit is dan ook precies waar Salesforce ondersteuning wil bieden. De AI neemt een deel van uw werkzaamheden van u over om klanten sneller van dienst te kunnen zijn. Zo blijft er voor u meer tijd over voor hetgeen dat er het meeste toe doet: verbinden met uw klant. Daarnaast helpt het u ook om uw data overzichtelijk in kaart te brengen en te beheren. Werkzaamheden en alledaagse processen worden hierdoor efficiënter ingericht.

De AI-assistenten zijn dusdanig flexibel ingericht dat gebruikers deze kunnen aanpassen om naadloos aan te sluiten op hun eigen voorkeuren en behoeften. Zo kan de kunstmatige intelligentie u perfect ondersteunen in het behalen van uw doelstellingen.

27 september 2023

all

Start uw ERP selectie

Ontdek welke ERP systemen het beste passen bij uw onderneming

In welke sector bent u actief?

Waarom dit belangrijk is bij uw ERP selectie:Bij uw selectie is het belangrijk om met uw sector rekening te houden. Een ERP systeem moet perfect aansluiten bij uw bedrijfsprocessen. Deze processen verschillen per branche. Zo werkt een groothandel bijvoorbeeld anders dan een bouwbedrijf en heeft dus andere ERP functionaliteiten nodig.

Hoe worden uw productieorders gepland?

In welke productiegroottes produceert u?

In wat voor soort bouw bent u gespecialiseerd?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 1/2)

Werkt uw organisatie op projectbasis?
Werkt u vaak met veel verschillende partijen?
Beheert uw organisatie vastgoed?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 2/2)

Doet u veel aan onderhoud?
Wilt u ook bedrijfsmiddelen kunnen inplannen?
Wenst u urenregistratie van uw medewerkers?

Wat voor soort retailer bent u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Hoeveel fysieke verkooppunten heeft u?
Aan wat voor soort klanten levert u?
Importeert u ook goederen?
Exporteert u ook goederen?

Wat voor soort dienstverlener bent u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Is urenregistratie belangrijk voor u?
Werkt u tegen uurtarief en/of vaste tarieven?
Is HRM een belangrijk onderdeel binnen uw bedrijf?
Werkt uw organisatie op projectbasis?
Levert u meestal aan bedrijven of consumenten?

Wat voor soort onderwijs geeft u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 1/2)

Hebben uw klanten een lidmaatschap bij u?
Wilt u het systeem ook gebruiken voor cursistenregistratie?
Wilt u het systeem ook gebruiken voor HRM?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 2/2)

Geeft u ook les op afstand?
Werkt u met roosters en locatieplanning?
Dient het ERP systeem gekoppeld te worden met andere pakketten?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Is urenregistratie belangrijk voor u?
Werkt u tegen uurtarief en/of vaste tarieven?
Is HRM een belangrijk onderdeel binnen uw bedrijf?
Werkt uw organisatie op projectbasis?
Levert u meestal aan bedrijven of consumenten?

In wat voor soort zorg bent u gespecialiseerd?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Wilt u het ERP systeem ook gebruiken voor cliëntenregistratie?
Biedt uw organisatie overnachtingen aan?
Dient het ERP systeem gekoppeld te worden met andere pakketten?
Namelijk:
Verleent u zorg op locatie?

In wat voor soort handel bent u gespecialiseerd?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Heeft u een webshop die moet worden geïntegreerd?
Hoeveel fysieke winkels met point-of-sale heeft u?
Importeert u ook goederen?
Exporteert u ook goederen?
Aan wat voor soort klanten levert u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Is urenregistratie belangrijk voor u?
Werkt u tegen uurtarief en/of vaste tarieven?
Is HRM een belangrijk onderdeel binnen uw bedrijf?
Werkt uw organisatie op projectbasis?
Levert u meestal aan bedrijven of consumenten?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 1/2)

Wilt u dat het ERP systeem klaar is voor het IoT (Internet of Things)?
Wenst u een koppeling met belangrijke leveranciers als de Technische Unie en Rexel?
Pleegt u ook onderhoudswerkzaamheden?
Moeten werkbonnen mobiel kunnen ingevoerd?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 2/2)

Moet het systeem offline kunnen worden geraadpleegd?
Moet u machines op afstand kunnen monitoren?
Werkt u ook op projectbasis?
Moet u koelmiddelen registreren?

Wat voor soort nutsbedrijf heeft u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Werkt uw organisatie op projectbasis?
Werkt u met veel verschillende partijen?
Beheert uw organisatie vastgoed?
Doet u veel aan onderhoud?
Wenst u urenregistratie van uw medewerkers?

Overheid en NGO’s

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Werkt u projectmatig?
Wenst u een ledenadministratie?
Dient het ERP systeem gekoppeld te worden met andere pakketten?
Namelijk:
Moet het ERP systeem mobiel beschikbaar zijn?

Wat voor logistieke diensten biedt u aan?

Organiseert u ladingen op de volgende wijze?

Groupage/Deelpartijen (LTL)
Groupage/deelpartijen die in een hub gebundeld worden voor meerdere opdrachtgevers
FTL
Volle ladingen voor meerdere opdrachtgevers
Dedicated Logistics
Vervoer voor één opdrachtgever

Organiseert u ladingen op de volgende wijze?

Heeft u een eigen wagenpark?
Moeten goederen gekoeld worden vervoerd?
Importeert u artikelen?
Exporteert u ook artikelen?

Hoe ziet uw productieproces eruit?

In wat voor soort productie bent u gespecialiseerd?

Hoe worden uw productieorders gepland?

In welke productiegroottes produceert u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Doet u regelmatig onderhoud?
Werkt u met Service Level Agreements?
Dient het ERP systeem te koppelen met andere programma’s?
Werkt u op projectbasis?
Wenst u uren te registreren in het systeem?

Voer het aantal medewerkers en gebruikers in

medewerker(s)
gebruiker(s)

Vragen over uw organisatie

Heeft uw organisatie meerdere vestigingen?
Hoeveel magazijnen heeft u?
Werkt u multi-currency?
Opereert u internationaal?
Is de hoofdvestiging gevestigd in Nederland?
ERP leveranciers zoeken...
systemen gevonden

Vul het formulier in en ontvang vrijblijvend informatie over de 7 meest geschikte leveranciers

Wij hebben uw aanvraag goed ontvangen

  • Op basis van de door u ingevulde informatie gaat onze consultant vrijblijvend aan de slag
  • Onze consultant maakt een selectie uit de gevonden ERP leveranciers die het best passen bij uw onderneming
  • U ontvangt gratis een shortlist met informatie over de 7 meest geschikte leveranciers
  • Bij vragen of onduidelijkheden neemt hij mogelijk contact met u op
Bekijk longlist
Selectie opnieuw starten

Salesforce koopt Tableau Software

Salesforce.com Inc. ging akkoord met de aanschaf van Tableau Software Inc. in een all-stock deal ter waarde van $ 15,3 miljard om zijn analytics-aanbod te ontwikkelen.

Lees verder