Content Assistant en ChatSpot.ai: dé AI-tools van HubSpot

In een tijdperk waarin de digitalisering alsmaar nieuwe vormen aanneemt, houden wij u graag op de hoogte van de nieuwste en nuttigste tools op de markt.

AI-gedreven tools beginnen steeds meer een prominente rol te krijgen in het dagelijks (bedrijfs)leven. Talloze techgiganten als Google en Harvey zijn begonnen met het uitrollen van hun eigen AI-tools op de werkvloer en dus kon CRM-aanbieder HubSpot niet achterblijven. Met de komst van hun eigen Content Assistant en ChatSpot.ai wil het bedrijf haar gebruikers helpen om zowel tijd als middelen te besparen. Met als ultieme doel: helpen in het versterken van de relatie met de klant.

Investeren in AI

Het is deze dagen hard werken voor ontwikkelaars van AI-gedreven applicaties. Wie niet continu streeft naar perfectie om de rest voor te blijven, riskeert achter te blijven in een zee van vergelijkbare applicaties. Softwareontwikkelaar HubSpot is een voorbeeld van een bedrijf dat naar perfectie streeft en bracht eerder al applicaties als chatbots en generatieve AI uit.

"We merken dat de manier waarop mensen werken stapsgewijs aan het veranderen is. Bij HubSpot is het ons doel om organisaties nog beter met hun klanten te laten verbinden", aldus Andy Pitre, EVP Product bij HubSpot (Molly Munroe, HubSpot.com, maart 2023).

"The State of AI"

In maart 2023 voerde HubSpot een onderzoek uit waarin ruim 1.500 marketeers, verkopers en supportmedewerkers gevraagd werden waarvoor zij AI in hun dagelijks (werk)leven gebruiken ("The State of AI, HubSpot.com, maart 2023).

De inzet van AI zorgt er voornamelijk voor dat repetitieve zaken veel minder tijd en inspanning hoeven te kosten. Op deze manier blijft er meer tijd over voor andere werkzaamheden. De marketeers gebruiken AI voornamelijk voor contentcreatie, het analyseren van data en opstellen van rapportages. Ook verkopers gebruiken de tools vooral voor het opstellen van rapporten of andere documenten als contracten of formulieren die door de klant ingevuld moeten worden. Op de klantenservice wordt AI toegepast in de vorm van chatbots, die de klanten opvangen en, afhankelijk van de complexiteit van het vraagstuk, proberen te helpen zodat het personeel dit zelf eventueel niet hoeft te doen.

Het onderzoek richtte zich ook op de negatieve kanten/valkuilen van de inzet van kunstmatige intelligentie. De voornaamste conclusie was dat de AI niet altijd volledig accuraat is. Voor sommigen creëerde het ook een soort onzekerheid over de toekomst van hun eigen baan.

Content Assistant

Gebaseerd op deze onderzoeksresultaten bracht HubSpot een tweetal applicaties uit die ondersteuning kunnen bieden tijdens de alledaagse werkzaamheden. De Content Assistant helpt marketeers met het creëren van content van hoge kwaliteit. De kunstmatige intelligentie stelt blogtitels voor en werkt hier vervolgens een outline voor uit. Daarnaast kan het ook artikelen schrijven en workflows ontwikkelen. De tool is in staat om een deel van het werk uit handen van het personeel te nemen, waardoor zij zich weer kunnen focussen op andere zaken.

ChatSpot.ai

Voor de verkoopafdelingen (en marketeers) werd dit staaltje kunstmatige intelligentie ontwikkeld. Deze AI-tool biedt hulp bij alle mogelijke contactmomenten met een klant. Zo is het in staat om op maat gemaakte rapporten op te stellen voor verkoop-, marketing- en supportafdelingen. Voor HubSpot-gebruikers biedt het de mogelijkheid om bedrijven en contactgegevens toe te voegen aan de applicatie en tot slot kan de AI ook professionele, effectieve en gerichte verkoop-mails opstellen.

Over HubSpot

Het Amerikaanse bedrijf, opgericht in 2006, ontwikkelt alles-in-één platforms voor verkoop, marketing, klantrelatiebeheer (CRM) en klantenservice (support/customer service).


Raakt u ook niet uitgelezen over de nieuwste ontwikkelingen van kunstmatige intelligentie? Klik dan hier om kennis te maken met andere AI-gedreven applicaties die uw dagelijks leven een stuk eenvoudiger kunnen maken.


 

5 september 2023

all

Start uw ERP selectie

Ontdek welke ERP systemen het beste passen bij uw onderneming

In welke sector bent u actief?

Waarom dit belangrijk is bij uw ERP selectie:Bij uw selectie is het belangrijk om met uw sector rekening te houden. Een ERP systeem moet perfect aansluiten bij uw bedrijfsprocessen. Deze processen verschillen per branche. Zo werkt een groothandel bijvoorbeeld anders dan een bouwbedrijf en heeft dus andere ERP functionaliteiten nodig.

Hoe worden uw productieorders gepland?

In welke productiegroottes produceert u?

In wat voor soort bouw bent u gespecialiseerd?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 1/2)

Werkt uw organisatie op projectbasis?
Werkt u vaak met veel verschillende partijen?
Beheert uw organisatie vastgoed?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 2/2)

Doet u veel aan onderhoud?
Wilt u ook bedrijfsmiddelen kunnen inplannen?
Wenst u urenregistratie van uw medewerkers?

Wat voor soort retailer bent u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Hoeveel fysieke verkooppunten heeft u?
Aan wat voor soort klanten levert u?
Importeert u ook goederen?
Exporteert u ook goederen?

Wat voor soort dienstverlener bent u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Is urenregistratie belangrijk voor u?
Werkt u tegen uurtarief en/of vaste tarieven?
Is HRM een belangrijk onderdeel binnen uw bedrijf?
Werkt uw organisatie op projectbasis?
Levert u meestal aan bedrijven of consumenten?

Wat voor soort onderwijs geeft u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 1/2)

Hebben uw klanten een lidmaatschap bij u?
Wilt u het systeem ook gebruiken voor cursistenregistratie?
Wilt u het systeem ook gebruiken voor HRM?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 2/2)

Geeft u ook les op afstand?
Werkt u met roosters en locatieplanning?
Dient het ERP systeem gekoppeld te worden met andere pakketten?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Is urenregistratie belangrijk voor u?
Werkt u tegen uurtarief en/of vaste tarieven?
Is HRM een belangrijk onderdeel binnen uw bedrijf?
Werkt uw organisatie op projectbasis?
Levert u meestal aan bedrijven of consumenten?

In wat voor soort zorg bent u gespecialiseerd?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Wilt u het ERP systeem ook gebruiken voor cliëntenregistratie?
Biedt uw organisatie overnachtingen aan?
Dient het ERP systeem gekoppeld te worden met andere pakketten?
Namelijk:
Verleent u zorg op locatie?

In wat voor soort handel bent u gespecialiseerd?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Heeft u een webshop die moet worden geïntegreerd?
Hoeveel fysieke winkels met point-of-sale heeft u?
Importeert u ook goederen?
Exporteert u ook goederen?
Aan wat voor soort klanten levert u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Is urenregistratie belangrijk voor u?
Werkt u tegen uurtarief en/of vaste tarieven?
Is HRM een belangrijk onderdeel binnen uw bedrijf?
Werkt uw organisatie op projectbasis?
Levert u meestal aan bedrijven of consumenten?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 1/2)

Wilt u dat het ERP systeem klaar is voor het IoT (Internet of Things)?
Wenst u een koppeling met belangrijke leveranciers als de Technische Unie en Rexel?
Pleegt u ook onderhoudswerkzaamheden?
Moeten werkbonnen mobiel kunnen ingevoerd?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 2/2)

Moet het systeem offline kunnen worden geraadpleegd?
Moet u machines op afstand kunnen monitoren?
Werkt u ook op projectbasis?
Moet u koelmiddelen registreren?

Wat voor soort nutsbedrijf heeft u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Werkt uw organisatie op projectbasis?
Werkt u met veel verschillende partijen?
Beheert uw organisatie vastgoed?
Doet u veel aan onderhoud?
Wenst u urenregistratie van uw medewerkers?

Overheid en NGO’s

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Werkt u projectmatig?
Wenst u een ledenadministratie?
Dient het ERP systeem gekoppeld te worden met andere pakketten?
Namelijk:
Moet het ERP systeem mobiel beschikbaar zijn?

Wat voor logistieke diensten biedt u aan?

Organiseert u ladingen op de volgende wijze?

Groupage/Deelpartijen (LTL)
Groupage/deelpartijen die in een hub gebundeld worden voor meerdere opdrachtgevers
FTL
Volle ladingen voor meerdere opdrachtgevers
Dedicated Logistics
Vervoer voor één opdrachtgever

Organiseert u ladingen op de volgende wijze?

Heeft u een eigen wagenpark?
Moeten goederen gekoeld worden vervoerd?
Importeert u artikelen?
Exporteert u ook artikelen?

Hoe ziet uw productieproces eruit?

In wat voor soort productie bent u gespecialiseerd?

Hoe worden uw productieorders gepland?

In welke productiegroottes produceert u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Doet u regelmatig onderhoud?
Werkt u met Service Level Agreements?
Dient het ERP systeem te koppelen met andere programma’s?
Werkt u op projectbasis?
Wenst u uren te registreren in het systeem?

Voer het aantal medewerkers en gebruikers in

medewerker(s)
gebruiker(s)

Vragen over uw organisatie

Heeft uw organisatie meerdere vestigingen?
Hoeveel magazijnen heeft u?
Werkt u multi-currency?
Opereert u internationaal?
Is de hoofdvestiging gevestigd in Nederland?
ERP leveranciers zoeken...
systemen gevonden

Vul het formulier in en ontvang vrijblijvend informatie over de 7 meest geschikte leveranciers

Wij hebben uw aanvraag goed ontvangen

  • Op basis van de door u ingevulde informatie gaat onze consultant vrijblijvend aan de slag
  • Onze consultant maakt een selectie uit de gevonden ERP leveranciers die het best passen bij uw onderneming
  • U ontvangt gratis een shortlist met informatie over de 7 meest geschikte leveranciers
  • Bij vragen of onduidelijkheden neemt hij mogelijk contact met u op
Bekijk longlist
Selectie opnieuw starten

AI-agents en chatbots: wat is het verschil tussen de twee?

En welke rol kunnen ze spelen binnen jouw organisatie?

Lees verder

'Nederlandse bedrijven investeren te weinig in AI-training’

We zijn ons bewust van de potentie van AI, maar lijken nog niet bereid te zijn om er in te investeren.

Lees verder

Nederlandse bedrijven willen dit jaar volop investeren in AI

Onderzoek laat zien dat we vooraan in de rij staan.

Lees verder