Wat is Microsoft Power Virtual Agents?

Met Power Virtual Agents van Microsoft hebben bedrijven de mogelijkheid om zelf krachtige dialoogbots te maken.

De eisen van klanten nemen op bijna alle gebieden toe. Dit geldt in het bijzonder voor de dienst die een bedrijf zijn klanten aanbiedt. Vragen moeten zo snel mogelijk in realtime worden beantwoord en informatie moet snel worden gevonden. Met Microsoft's Power Virtual Agents kunnen snel en eenvoudig chatbots met dialoogfunctionaliteit zelf worden gemaakt, die niet alleen initiële verzoeken van klanten onderscheppen, maar ook de communicatie van werknemers verbeteren. Hoe bedrijven precies profiteren van Power Virtual Agents, voor wie het geschikt is en welke kosten ze gaan maken lees je hier. 

Inhoudsopgave

Wat is Microsoft Power Virtual Agents?

Met Power Virtual Agent van Microsoft kunnen bedrijven hun eigen bots maken die verzoeken van klanten kunnen onderscheppen en specifieke vragen van websitebezoekers kunnen beantwoorden. Dergelijke bots kunnen ook zeer nuttig zijn voor de communicatie van medewerkers, bijvoorbeeld voor training of de algemene uitwisseling van informatie tussen individuele afdelingen. 

De Power Virtual Agent is een omgeving waarin bedrijven eenvoudig hun eigen bots kunnen maken en implementeren. Hiervoor is geen data scientist of ontwikkelaar nodig, maar kunnen de bots eenvoudig zelf gemodelleerd worden in een vertrouwde ontwikkelomgeving. 

Klassieke toepassingsgebieden van de bots zijn bijvoorbeeld verkoophulp- en ondersteuningsproblemen, openingstijden en winkelinformatie, gezondheids- en vakantiediensten voor werknemers of het beantwoorden van veelgestelde vragen van werknemers. In de nasleep van de coronapandemie is de COVID-19-infectiegraad en -follow-up in veel bedrijven een ander toepassingsgebied gebleken. 

Er zijn in principe twee verschillende versies van Power Virtual Agents. Aan de ene kant de web-app-versie, die toegankelijk is via internet, en aan de andere kant een versie die kan worden gebruikt geïntegreerd in Microsoft Teams. 

Voor wie is Power Virtual Agents bedoeld?

Kortom, kleine en grote bedrijven kunnen profiteren van het gebruik van hun eigen chatbot. Er zijn ook geen echte beperkingen met betrekking tot de industrie van een bedrijf. Vooral bedrijven met direct klantcontact hebben baat bij het gebruik van zo'n dialoogbot. 

Maar zo'n bot kan ook gebruikt worden voor interne doeleinden, zoals werknemersinformatie. Door de eenvoudige afhandeling en ontwikkeling van de bots kunnen zelfs bedrijven zonder diepgaande expertise aanzienlijk profiteren van deze toepassing. 

Voordelen van Microsoft Power Virtual Agents

  • Maak snel en eenvoudig bots
  • Ondersteuning voor vele talen
  • Veilig schalen
  • Continue ontwikkeling van bots
  • Geen programmeerkennis vereist
  • ROI na 3 jaar 261%
  • 50% minder tijd om ondersteuningsverzoeken te verwerken
  • Minder tijd om bots te ontwikkelen en te onderhouden

Nadelen van Microsoft Power Virtual Agents

  • Afhankelijkheid van internetverbinding en hoster
  • Inspanning bij het instellen
  • Prijs voor gebruik

Met betrekking tot de nadelen moet echter worden opgemerkt dat ze bij nader inzien meestal in het tegenovergestelde veranderen. Het opzetten van de bot kost in eerste instantie tijd, maar bespaart uiteindelijk elders enorm veel capaciteit. Hetzelfde geldt voor de prijs. De investering in Power Virtual Agents betaalt zich snel terug. 

Functies van Microsoft Power Virtual Agents

Laten we op dit punt eens kijken naar de individuele functies en toepassingsgebieden van de Power Virtual Agent en hun concrete voordelen voor bedrijven van alle soorten in de praktijk verduidelijken.  Het is belangrijk om te onderscheiden of de webversie of de versie van de Power Virtual Agent die is geïntegreerd in Microsoft Teams  wordt gebruikt. 

Creatie van bots

Op de bekende Microsoft gebruikersinterface kunnen gebruikers eenvoudig hun eigen bots maken. In een testomgeving kunnen de bots vervolgens van tevoren op de proef worden gesteld voordat ze eenvoudig en ongecompliceerd worden gepubliceerd. Met behulp van verschillende automatiseringen, kunstmatige intelligentie en low-code templates en interfaces kunnen bedrijven ook zonder training hun eigen bots maken.

Meertaligheid

Uw eigen bot is niet beperkt tot slechts één taal. Bedrijven hebben de mogelijkheid om de bots in meerdere talen op te schorten om met klanten over de hele wereld te kunnen communiceren. 

Multi-channel bots

Ook met betrekking tot de communicatiekanalen ben je niet beperkt met de bots van Power Virtual Agents. Of het nu op uw eigen website is, via mobiele apps, op sociale media zoals Facebook of rechtstreeks in Microsoft Teams, de bot is compatibel met talloze kanalen en kan hier direct worden gebruikt. 

Beheercentrum

De gebruikte bots kunnen overzichtelijk worden beheerd via een administratief centrum. Individuele beveiligingsrollen kunnen worden gemaakt en bewerkt. Dankzij dit eenvoudige beheer is het mogelijk om op elk moment aan alle voorschriften te voldoen, ongeacht op welke kanalen u de bot hebt geïmplementeerd.

Verdere ontwikkeling van de bot

Tijdens het gebruik van de bots kunnen kritische KPI's constant worden gevolgd en gevolgd. Zo kunnen er op basis van gebruikersverzoeken nieuwe onderwerpen voor de bot worden geopend. Een zelflerende AI met natuurlijke taalverwerking verhoogt ook voortdurend de kwaliteit van de bot en maakt het gebruik dus steeds aantrekkelijker.

Kosten van Microsoft Power Virtual Agents 

De kosten van Power Virtual Agents verschillen enigszins van andere Microsoft-toepassingen. Hier betaal je een vast tarief van € 843,30 voor 2.000 sessies per maand. Een sessie wordt als zodanig gedefinieerd wanneer een gebruikersonderwerp wordt geactiveerd en wordt beëindigd met een van de volgende twee acties. Of het verzoek van een klant wordt beantwoord of het gesprek duurt meer dan 60 minuten of 100 uitwisselingen. Daarnaast hebben bedrijven de mogelijkheid om voor € 379,50 een sessie-add-on aan te schaffen, waarmee nog eens 1.000 sessies per maand mogelijk zijn. 

Meer klantenservice dankzij geïntegreerde bot

Met Power Virtual Agents hebben bedrijven, ook zonder programmeerkennis, de mogelijkheid om snel en eenvoudig hun eigen chatbot te gebruiken op hun website, hun social media aanwezigheid of voor interne doeleinden. Er zijn veel sjablonen beschikbaar voor het maken van uw eigen bot, zodat uw eigen inspanning voor ontwikkeling aanzienlijk kan worden verminderd. Uiteindelijk is het gebruik van een dergelijke bot de moeite waard, ongeacht de grootte van het bedrijf en de branche waarin een bedrijf actief is. Het is eerder belangrijk om de mogelijkheden van deze applicatie voor jezelf bruikbaar te maken om zo de kwaliteit van je eigen dienstverlening te verhogen.

Start uw ERP selectie

Ontdek welke ERP systemen het beste passen bij uw onderneming

In welke sector bent u actief?

Waarom dit belangrijk is bij uw ERP selectie:Bij uw selectie is het belangrijk om met uw sector rekening te houden. Een ERP systeem moet perfect aansluiten bij uw bedrijfsprocessen. Deze processen verschillen per branche. Zo werkt een groothandel bijvoorbeeld anders dan een bouwbedrijf en heeft dus andere ERP functionaliteiten nodig.

Hoe worden uw productieorders gepland?

In welke productiegroottes produceert u?

In wat voor soort bouw bent u gespecialiseerd?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 1/2)

Werkt uw organisatie op projectbasis?
Werkt u vaak met veel verschillende partijen?
Beheert uw organisatie vastgoed?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 2/2)

Doet u veel aan onderhoud?
Wilt u ook bedrijfsmiddelen kunnen inplannen?
Wenst u urenregistratie van uw medewerkers?

Wat voor soort retailer bent u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Hoeveel fysieke verkooppunten heeft u?
Aan wat voor soort klanten levert u?
Importeert u ook goederen?
Exporteert u ook goederen?

Wat voor soort dienstverlener bent u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Is urenregistratie belangrijk voor u?
Werkt u tegen uurtarief en/of vaste tarieven?
Is HRM een belangrijk onderdeel binnen uw bedrijf?
Werkt uw organisatie op projectbasis?
Levert u meestal aan bedrijven of consumenten?

Wat voor soort onderwijs geeft u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 1/2)

Hebben uw klanten een lidmaatschap bij u?
Wilt u het systeem ook gebruiken voor cursistenregistratie?
Wilt u het systeem ook gebruiken voor HRM?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 2/2)

Geeft u ook les op afstand?
Werkt u met roosters en locatieplanning?
Dient het ERP systeem gekoppeld te worden met andere pakketten?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Is urenregistratie belangrijk voor u?
Werkt u tegen uurtarief en/of vaste tarieven?
Is HRM een belangrijk onderdeel binnen uw bedrijf?
Werkt uw organisatie op projectbasis?
Levert u meestal aan bedrijven of consumenten?

In wat voor soort zorg bent u gespecialiseerd?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Wilt u het ERP systeem ook gebruiken voor cliëntenregistratie?
Biedt uw organisatie overnachtingen aan?
Dient het ERP systeem gekoppeld te worden met andere pakketten?
Namelijk:
Verleent u zorg op locatie?

In wat voor soort handel bent u gespecialiseerd?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Heeft u een webshop die moet worden geïntegreerd?
Hoeveel fysieke winkels met point-of-sale heeft u?
Importeert u ook goederen?
Exporteert u ook goederen?
Aan wat voor soort klanten levert u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Is urenregistratie belangrijk voor u?
Werkt u tegen uurtarief en/of vaste tarieven?
Is HRM een belangrijk onderdeel binnen uw bedrijf?
Werkt uw organisatie op projectbasis?
Levert u meestal aan bedrijven of consumenten?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 1/2)

Wilt u dat het ERP systeem klaar is voor het IoT (Internet of Things)?
Wenst u een koppeling met belangrijke leveranciers als de Technische Unie en Rexel?
Pleegt u ook onderhoudswerkzaamheden?
Moeten werkbonnen mobiel kunnen ingevoerd?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 2/2)

Moet het systeem offline kunnen worden geraadpleegd?
Moet u machines op afstand kunnen monitoren?
Werkt u ook op projectbasis?
Moet u koelmiddelen registreren?

Wat voor soort nutsbedrijf heeft u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Werkt uw organisatie op projectbasis?
Werkt u met veel verschillende partijen?
Beheert uw organisatie vastgoed?
Doet u veel aan onderhoud?
Wenst u urenregistratie van uw medewerkers?

Overheid en NGO’s

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Werkt u projectmatig?
Wenst u een ledenadministratie?
Dient het ERP systeem gekoppeld te worden met andere pakketten?
Namelijk:
Moet het ERP systeem mobiel beschikbaar zijn?

Wat voor logistieke diensten biedt u aan?

Organiseert u ladingen op de volgende wijze?

Groupage/Deelpartijen (LTL)
Groupage/deelpartijen die in een hub gebundeld worden voor meerdere opdrachtgevers
FTL
Volle ladingen voor meerdere opdrachtgevers
Dedicated Logistics
Vervoer voor één opdrachtgever

Organiseert u ladingen op de volgende wijze?

Heeft u een eigen wagenpark?
Moeten goederen gekoeld worden vervoerd?
Importeert u artikelen?
Exporteert u ook artikelen?

Hoe ziet uw productieproces eruit?

In wat voor soort productie bent u gespecialiseerd?

Hoe worden uw productieorders gepland?

In welke productiegroottes produceert u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Doet u regelmatig onderhoud?
Werkt u met Service Level Agreements?
Dient het ERP systeem te koppelen met andere programma’s?
Werkt u op projectbasis?
Wenst u uren te registreren in het systeem?

Voer het aantal medewerkers en gebruikers in

medewerker(s)
gebruiker(s)

Vragen over uw organisatie

Heeft uw organisatie meerdere vestigingen?
Hoeveel magazijnen heeft u?
Werkt u multi-currency?
Opereert u internationaal?
Is de hoofdvestiging gevestigd in Nederland?
ERP leveranciers zoeken...
systemen gevonden

Vul het formulier in en ontvang vrijblijvend informatie over de 7 meest geschikte leveranciers

Wij hebben uw aanvraag goed ontvangen

  • Op basis van de door u ingevulde informatie gaat onze consultant vrijblijvend aan de slag
  • Onze consultant maakt een selectie uit de gevonden ERP leveranciers die het best passen bij uw onderneming
  • U ontvangt gratis een shortlist met informatie over de 7 meest geschikte leveranciers
  • Bij vragen of onduidelijkheden neemt hij mogelijk contact met u op
Bekijk longlist
Selectie opnieuw starten

Wat is Dynamics 365 Business Central?

Alles wat u moet weten over Microsoft Dynamics Navision: voor- en nadelen, kosten, functies en nog veel meer.

Lees verder

Wat is Microsoft Power BI?

Kom alles te weten over Microsoft Power BI: voor- en nadelen, kosten, functies en meer.

Lees verder

Wat is Microsoft Power Automate?

Automatiseer vervelende repetitieve taken eenvoudig: geen probleem meer met Power Automate van Microsoft.

Lees verder