administratie

Veel tijd kwijt aan administratie? Creëer eenvoudig grip op je kosten!

Ben jij of zijn je werknemers veel tijd kwijt aan de projectadministratie? Dan is de projectadministratie software van bouw7 iets voor jou.

Wij komen nog (te) vaak tegen dat inkoopfacturen van de leverancier met de hand worden ingeboekt en zonder leverbon op een factuur worden geboekt. Vervolgens komt de inkoopfactuur bij de projectleider ter goedkeuring, of wordt zelfs direct doorgeboekt en betaald. Resultaat; geen grip en inzicht op de kosten van het project. En laten we de hoge arbeidsintensiviteit van het handmatig boeken van inkoopfacturen niet vergeten! 

Herken jij deze problemen? Lees hier hoe je 100% grip op je kosten, en dus projecten, kunt creëren door je projectmanagement te vereenvoudigen.

Grip op je kosten

Het begint bij het leggen van een goede basis, dat is precies wat bouw7 doet. Door alle gegevens bij de bron te registreren ontstaat er een volledig overzicht van alle kosten en uitgaven per project. Elke aankoop, van zowel leveranciers als onderaannemers, wordt direct bij het bestellen geregistreerd in bouw7. Hetzelfde geldt voor materialen welke bij de bouwmaterialen leverancier worden opgehaald: leverbon registreren in bouw7.

Door deze kleine simpele handeling direct uit te voeren, creëer je twee grote voordelen op je project: je weet precies wat er is besteld en je weet welke kosten je op het project hebt gemaakt. Deze registratie, ook wel verplichting genoemd, is een betaling welke nog voldaan moet worden. 

Digitaal postvak

Met de digitale ordner van Basecone is het handmatig inboeken van inkoopfacturen nu verleden tijd. Facturen en documenten worden automatisch, snel en gemakkelijk aangeleverd en verwerkt in je projectadministratie. Het digitaal inlezen zorgt voor meer gebruiksgemak, tijdsbesparing en vermindering van fouten. 

Inkoopfactuur koppelen aan project

Wanneer de inkoopfactuur via Basecone digitaal is ingelezen en verwerkt is in bouw7, moet deze gekoppeld worden aan het betreffende project. In bouw7 gaat dit op basis van het ‘registreren bij de bron’ principe. Tijdens het digitaal inlezen van de inkoopfactuur, wordt het bonnummer of contractnummer automatisch toegevoegd als ‘verplichting’ (openstaande betaling) in het betreffende project. De inkoopfactuur wordt in bouw7 aan dit nummer gekoppeld, zo komt de inkoop overeen met de juiste kosten. Vervolgens wordt de inkoopfactuur vanuit bouw7 naar het gekoppelde boekhoudprogramma geboekt om hier in de betaalrun mee te gaan. 

Autoriseren

Het goedkeuren van de inkoopfactuur is een belangrijk gedeelte in het proces. Omdat bouw7 alles bij de bron registreert, heeft de eerste check al plaatsgevonden, de afnemer heeft namelijk bevestigd de materialen/diensten te hebben ontvangen. Bij het verwerken van de inkoopfactuur wordt er dus al gekeken of het bedrag van de inkoopfactuur correspondeert met de verplichting. Daarna wordt er vaak nog een goedkeuring gegeven door een projectleider en door de directeur. Het fiatteren van de inkoopfactuur vindt na koppelen plaats in bouw7, eventueel kan dit ook op voorhand al gedaan worden in Basecone.

Vereenvoudig je projectadministratie direct

Bouw7 i.c.m. Basecone zorgt ervoor dat je een realtime en compleet overzicht hebt van je projectadministratie, zodat je aanzienlijk minder tijd kwijt bent aan administratieve werkzaamheden.

Start uw ERP selectie

Ontdek welke ERP systemen het beste passen bij uw onderneming

In welke sector bent u actief?

Waarom dit belangrijk is bij uw ERP selectie:Bij uw selectie is het belangrijk om met uw sector rekening te houden. Een ERP systeem moet perfect aansluiten bij uw bedrijfsprocessen. Deze processen verschillen per branche. Zo werkt een groothandel bijvoorbeeld anders dan een bouwbedrijf en heeft dus andere ERP functionaliteiten nodig.

Hoe worden uw productieorders gepland?

In welke productiegroottes produceert u?

In wat voor soort bouw bent u gespecialiseerd?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 1/2)

Werkt uw organisatie op projectbasis?
Werkt u vaak met veel verschillende partijen?
Beheert uw organisatie vastgoed?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 2/2)

Doet u veel aan onderhoud?
Wilt u ook bedrijfsmiddelen kunnen inplannen?
Wenst u urenregistratie van uw medewerkers?

Wat voor soort retailer bent u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Hoeveel fysieke verkooppunten heeft u?
Aan wat voor soort klanten levert u?
Importeert u ook goederen?
Exporteert u ook goederen?

Wat voor soort dienstverlener bent u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Is urenregistratie belangrijk voor u?
Werkt u tegen uurtarief en/of vaste tarieven?
Is HRM een belangrijk onderdeel binnen uw bedrijf?
Werkt uw organisatie op projectbasis?
Levert u meestal aan bedrijven of consumenten?

Wat voor soort onderwijs geeft u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 1/2)

Hebben uw klanten een lidmaatschap bij u?
Wilt u het systeem ook gebruiken voor cursistenregistratie?
Wilt u het systeem ook gebruiken voor HRM?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 2/2)

Geeft u ook les op afstand?
Werkt u met roosters en locatieplanning?
Dient het ERP systeem gekoppeld te worden met andere pakketten?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Is urenregistratie belangrijk voor u?
Werkt u tegen uurtarief en/of vaste tarieven?
Is HRM een belangrijk onderdeel binnen uw bedrijf?
Werkt uw organisatie op projectbasis?
Levert u meestal aan bedrijven of consumenten?

In wat voor soort zorg bent u gespecialiseerd?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Wilt u het ERP systeem ook gebruiken voor cliëntenregistratie?
Biedt uw organisatie overnachtingen aan?
Dient het ERP systeem gekoppeld te worden met andere pakketten?
Namelijk:
Verleent u zorg op locatie?

In wat voor soort handel bent u gespecialiseerd?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Heeft u een webshop die moet worden geïntegreerd?
Hoeveel fysieke winkels met point-of-sale heeft u?
Importeert u ook goederen?
Exporteert u ook goederen?
Aan wat voor soort klanten levert u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Is urenregistratie belangrijk voor u?
Werkt u tegen uurtarief en/of vaste tarieven?
Is HRM een belangrijk onderdeel binnen uw bedrijf?
Werkt uw organisatie op projectbasis?
Levert u meestal aan bedrijven of consumenten?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 1/2)

Wilt u dat het ERP systeem klaar is voor het IoT (Internet of Things)?
Wenst u een koppeling met belangrijke leveranciers als de Technische Unie en Rexel?
Pleegt u ook onderhoudswerkzaamheden?
Moeten werkbonnen mobiel kunnen ingevoerd?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 2/2)

Moet het systeem offline kunnen worden geraadpleegd?
Moet u machines op afstand kunnen monitoren?
Werkt u ook op projectbasis?
Moet u koelmiddelen registreren?

Wat voor soort nutsbedrijf heeft u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Werkt uw organisatie op projectbasis?
Werkt u met veel verschillende partijen?
Beheert uw organisatie vastgoed?
Doet u veel aan onderhoud?
Wenst u urenregistratie van uw medewerkers?

Overheid en NGO’s

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Werkt u projectmatig?
Wenst u een ledenadministratie?
Dient het ERP systeem gekoppeld te worden met andere pakketten?
Namelijk:
Moet het ERP systeem mobiel beschikbaar zijn?

Wat voor logistieke diensten biedt u aan?

Organiseert u ladingen op de volgende wijze?

Groupage/Deelpartijen (LTL)
Groupage/deelpartijen die in een hub gebundeld worden voor meerdere opdrachtgevers
FTL
Volle ladingen voor meerdere opdrachtgevers
Dedicated Logistics
Vervoer voor één opdrachtgever

Organiseert u ladingen op de volgende wijze?

Heeft u een eigen wagenpark?
Moeten goederen gekoeld worden vervoerd?
Importeert u artikelen?
Exporteert u ook artikelen?

Hoe ziet uw productieproces eruit?

In wat voor soort productie bent u gespecialiseerd?

Hoe worden uw productieorders gepland?

In welke productiegroottes produceert u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Doet u regelmatig onderhoud?
Werkt u met Service Level Agreements?
Dient het ERP systeem te koppelen met andere programma’s?
Werkt u op projectbasis?
Wenst u uren te registreren in het systeem?

Voer het aantal medewerkers en gebruikers in

medewerker(s)
gebruiker(s)

Vragen over uw organisatie

Heeft uw organisatie meerdere vestigingen?
Hoeveel magazijnen heeft u?
Werkt u multi-currency?
Opereert u internationaal?
Is de hoofdvestiging gevestigd in Nederland?
ERP leveranciers zoeken...
systemen gevonden

Vul het formulier in en ontvang vrijblijvend informatie over de 7 meest geschikte leveranciers

Wij hebben uw aanvraag goed ontvangen

  • Op basis van de door u ingevulde informatie gaat onze consultant vrijblijvend aan de slag
  • Onze consultant maakt een selectie uit de gevonden ERP leveranciers die het best passen bij uw onderneming
  • U ontvangt gratis een shortlist met informatie over de 7 meest geschikte leveranciers
  • Bij vragen of onduidelijkheden neemt hij mogelijk contact met u op
Bekijk longlist
Selectie opnieuw starten

Wat is SaaS, PaaS en IaaS?

Wat is SaaS, PaaS en IaaS? En wat zijn de verschillen tussen deze Cloud modellen?

Lees verder

De verschillende vormen van Cloud

Publieke of private cloud voor de eigen ERP-software van het bedrijf? We presenteren enkele cloudmodellen en laten hun voor- en nadelen zien.

Lees verder

ERP-software uit de cloud: een overzicht

U kunt op dit moment cloudgebaseerde ERP-software verkrijgen bij deze softwareleveranciers.

Lees verder