Artificial Intelligence

Garantie voor een goede ROI door middel van Artificial Intelligence

Als een organisatie er klaar voor is om AI te implementeren, is het noodzakelijk om vast te stellen hoe en wanneer AI een Return on Investment (ROI) gaat opleveren.

Het toevoegen van Artificial Intelligence (AI) aan het contactcenter is een belangrijke beslissing die een aanzienlijke investering van tijd, geld en middelen met zich meebrengt. Als een organisatie er klaar voor is om AI te implementeren, is het noodzakelijk om vast te stellen hoe en wanneer AI een Return on Investment (ROI) gaat opleveren. 

Er zijn verschillende manieren hoe het contactcenter kan profiteren van het gebruik van AI. Het hangt uiteindelijk af van hoe vooruitstrevend de organisatie is in het gebruik van de technologie en in hoeverre ze bereid zijn om de unieke behoeften af te stemmen op de mogelijkheden. Met het juiste strategie- en implementatieproces kan het contactcenter met het gebruik van AI een exponentiële ROI ervaren. Hoewel sommige toepassingen eenvoudig zijn en al op grote schaal worden toegepast, is er nog meer potentieel om de belangrijkste voordelen van AI in de service ervaring optimaal te benutten. 

De belangrijkste voordelen van AI zijn:

  • Het verzamelen van grote hoeveelheden aan data van onbeperkte bronnen;
  • Het snel en effectief verwerken van gegevens met het vermogen om in de loop van de tijd te leren;
  • Het eenvoudig voltooien van voorspelbare taken;
  • Vergroten van de menselijke ervaring door middel van aanbevelingen en voorspellingen.

Sommige leidinggevenden zullen in de val lopen bij het zien van deze voordelen. Ze denken dat ze het frontline contactcenter personeel als gevolg van AI moeten verminderen of elimineren. Ze verwachten dat de ROI van AI wordt veroorzaakt door het elimineren van personeel. Echter, moet een organisatie niet AI inzetten om personeel te vervangen en/of kosten te minimaliseren. Hoewel er kosten bespaard kunnen worden als gevolg van het gebruik van chatbots om interacties op instapniveau te automatiseren die door mensen afgehandeld kunnen worden, is AI niet altijd de juiste oplossing. Als de bot geen toegang heeft tot een uitgebreide basiskennis en het verzoek van de klant niet goed begrepen kan worden, zal dit resulteren tot een verhoogde frustratie en ontevredenheid. Natuurlijk kunnen bots dit soort interacties aan, maar voor sommige organisaties zijn wat AI kan doen en wat het moet doen twee zeer verschillende dingen! 

Bedrijven die zullen uitblinken in het gebruik van AI zullen het gebruiken om diepe inzichten te krijgen in de behoeften van klanten. De inherente mogelijkheden van AI moeten worden gebruikt om op maat gemaakte content en communicatie te kunnen leveren aan de klant. De enorme hoeveelheden gegevens die beschikbaar zijn door middel van AI kunnen het best worden gebruikt wanneer ze accurate, voorspellende antwoorden kunnen leveren aan de klanten. Met andere woorden, AI kan organisaties helpen de complexiteit van de gegevens te vereenvoudigen om slimmere en betere service ervaringen te leveren aan de klant. 

Wanneer AI via deze lens wordt bekeken, gaat het gebruik veel verder dan het automatiseren van klantinteracties. Contactcenter leidinggevenden kunnen de analytics van AI bronnen gebruiken om de opleidings- en ontwikkelingsbehoeften van hun personeel beter te identificeren; de verzamelde gegevens van eerdere klantcontacten/klantervaringen gebruiken om huidige contacten met hun problemen/opmerkingen naar de meest geschikte agent of bron te leiden; productontwikkeling kan worden versneld door snellere toegang tot klantinzichten en voorkeursgegevens. De efficiëntie wordt niet alleen via de klantinteracties opgemerkt, maar door de hele organisatie, omdat mensen, processen en technologieën flexibeler worden in het voldoen aan de behoeften van de klant. 

Er is geen andere tijd wanneer het interessanter en energieker zou kunnen zijn om in een contactcenter te mogen werken. Door de convergentie van mensen en technologieën blijven zich spannende uitdagingen en geweldige kansen voordoen voor organisaties, zodat ze zich kunnen blijven aanpassen en evolueren. Hoewel er veel angst is rondom AI en of alle mogelijkheden ervan worden gebruikt, is het echte verhaal dat AI een mooie toekomst voor de mens mogelijk zal maken, doordat wij ons beste werk kunnen blijven doen, terwijl de machines de rest zal afhandelen.

Start uw ERP selectie

Ontdek welke ERP systemen het beste passen bij uw onderneming

In welke sector bent u actief?

Waarom dit belangrijk is bij uw ERP selectie:Bij uw selectie is het belangrijk om met uw sector rekening te houden. Een ERP systeem moet perfect aansluiten bij uw bedrijfsprocessen. Deze processen verschillen per branche. Zo werkt een groothandel bijvoorbeeld anders dan een bouwbedrijf en heeft dus andere ERP functionaliteiten nodig.

Hoe worden uw productieorders gepland?

In welke productiegroottes produceert u?

In wat voor soort bouw bent u gespecialiseerd?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 1/2)

Werkt uw organisatie op projectbasis?
Werkt u vaak met veel verschillende partijen?
Beheert uw organisatie vastgoed?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 2/2)

Doet u veel aan onderhoud?
Wilt u ook bedrijfsmiddelen kunnen inplannen?
Wenst u urenregistratie van uw medewerkers?

Wat voor soort retailer bent u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Hoeveel fysieke verkooppunten heeft u?
Aan wat voor soort klanten levert u?
Importeert u ook goederen?
Exporteert u ook goederen?

Wat voor soort dienstverlener bent u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Is urenregistratie belangrijk voor u?
Werkt u tegen uurtarief en/of vaste tarieven?
Is HRM een belangrijk onderdeel binnen uw bedrijf?
Werkt uw organisatie op projectbasis?
Levert u meestal aan bedrijven of consumenten?

Wat voor soort onderwijs geeft u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 1/2)

Hebben uw klanten een lidmaatschap bij u?
Wilt u het systeem ook gebruiken voor cursistenregistratie?
Wilt u het systeem ook gebruiken voor HRM?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 2/2)

Geeft u ook les op afstand?
Werkt u met roosters en locatieplanning?
Dient het ERP systeem gekoppeld te worden met andere pakketten?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Is urenregistratie belangrijk voor u?
Werkt u tegen uurtarief en/of vaste tarieven?
Is HRM een belangrijk onderdeel binnen uw bedrijf?
Werkt uw organisatie op projectbasis?
Levert u meestal aan bedrijven of consumenten?

In wat voor soort zorg bent u gespecialiseerd?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Wilt u het ERP systeem ook gebruiken voor cliëntenregistratie?
Biedt uw organisatie overnachtingen aan?
Dient het ERP systeem gekoppeld te worden met andere pakketten?
Namelijk:
Verleent u zorg op locatie?

In wat voor soort handel bent u gespecialiseerd?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Heeft u een webshop die moet worden geïntegreerd?
Hoeveel fysieke winkels met point-of-sale heeft u?
Importeert u ook goederen?
Exporteert u ook goederen?
Aan wat voor soort klanten levert u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Is urenregistratie belangrijk voor u?
Werkt u tegen uurtarief en/of vaste tarieven?
Is HRM een belangrijk onderdeel binnen uw bedrijf?
Werkt uw organisatie op projectbasis?
Levert u meestal aan bedrijven of consumenten?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 1/2)

Wilt u dat het ERP systeem klaar is voor het IoT (Internet of Things)?
Wenst u een koppeling met belangrijke leveranciers als de Technische Unie en Rexel?
Pleegt u ook onderhoudswerkzaamheden?
Moeten werkbonnen mobiel kunnen ingevoerd?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 2/2)

Moet het systeem offline kunnen worden geraadpleegd?
Moet u machines op afstand kunnen monitoren?
Werkt u ook op projectbasis?
Moet u koelmiddelen registreren?

Wat voor soort nutsbedrijf heeft u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Werkt uw organisatie op projectbasis?
Werkt u met veel verschillende partijen?
Beheert uw organisatie vastgoed?
Doet u veel aan onderhoud?
Wenst u urenregistratie van uw medewerkers?

Overheid en NGO’s

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Werkt u projectmatig?
Wenst u een ledenadministratie?
Dient het ERP systeem gekoppeld te worden met andere pakketten?
Namelijk:
Moet het ERP systeem mobiel beschikbaar zijn?

Wat voor logistieke diensten biedt u aan?

Organiseert u ladingen op de volgende wijze?

Groupage/Deelpartijen (LTL)
Groupage/deelpartijen die in een hub gebundeld worden voor meerdere opdrachtgevers
FTL
Volle ladingen voor meerdere opdrachtgevers
Dedicated Logistics
Vervoer voor één opdrachtgever

Organiseert u ladingen op de volgende wijze?

Heeft u een eigen wagenpark?
Moeten goederen gekoeld worden vervoerd?
Importeert u artikelen?
Exporteert u ook artikelen?

Hoe ziet uw productieproces eruit?

In wat voor soort productie bent u gespecialiseerd?

Hoe worden uw productieorders gepland?

In welke productiegroottes produceert u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Doet u regelmatig onderhoud?
Werkt u met Service Level Agreements?
Dient het ERP systeem te koppelen met andere programma’s?
Werkt u op projectbasis?
Wenst u uren te registreren in het systeem?

Voer het aantal medewerkers en gebruikers in

medewerker(s)
gebruiker(s)

Vragen over uw organisatie

Heeft uw organisatie meerdere vestigingen?
Hoeveel magazijnen heeft u?
Werkt u multi-currency?
Opereert u internationaal?
Is de hoofdvestiging gevestigd in Nederland?
ERP leveranciers zoeken...
systemen gevonden

Vul het formulier in en ontvang vrijblijvend informatie over de 7 meest geschikte leveranciers

Wij hebben uw aanvraag goed ontvangen

  • Op basis van de door u ingevulde informatie gaat onze consultant vrijblijvend aan de slag
  • Onze consultant maakt een selectie uit de gevonden ERP leveranciers die het best passen bij uw onderneming
  • U ontvangt gratis een shortlist met informatie over de 7 meest geschikte leveranciers
  • Bij vragen of onduidelijkheden neemt hij mogelijk contact met u op
Bekijk longlist
Selectie opnieuw starten

De verschillende vormen van Cloud

Publieke of private cloud voor de eigen ERP-software van het bedrijf? We presenteren enkele cloudmodellen en laten hun voor- en nadelen zien.

Lees verder

ERP-software uit de cloud: een overzicht

U kunt op dit moment cloudgebaseerde ERP-software verkrijgen bij deze softwareleveranciers.

Lees verder

5 voordelen van Cloud ERP software

De 5 voordelen van Cloud ERP software waardoor bedrijven massaal kiezen voor deze manier van installatie.

Lees verder