Microsoft Dynamics 365 is geschikt voor:
Bedrijfsgrootte
- Zelfstandigen
- Kleine bedrijven
- MKB
- Grote ondernemingen
Sectoren
- Agrarisch
- Bouw
- E-commerce
- Educatie
- Financiële diensten
- Bankieren
- Kapitaalmarkten
- Verzekering
- Food
- Gezondheidszorg
- Groothandel
- ICT
- Media en entertainment
- Telecommunicatie
- Installatie
- Logistiek
- Mode
- Nutsbedrijven
- Overheid en NGO's
- Autoriteiten
- Non-profit organisaties (NPO)
- Defensie- en inlichtingendiensten
- Productie
- Productie - Discreet
- Productie - Proces
- Project gebaseerde bedrijven
- Retail
- Vastgoed
- Verhuurbedrijven
- Zakelijke dienstverlening
Screenshots
Intelligent Order Management: Insights by Channel
Intelligent Order Management: System Monitoring
Intelligent Order Management: Setup
Fraud Protection: External Calls Landing Page
Fraud Protection: External Calls Test Success
Connected Store: Capability 1
Connected Store: Capability 3
Wat zijn de kosten van Microsoft Dynamics 365?
Module |
Prijs |
Business Central |
vanaf €59 per gebruiker per maand |
Commerce |
vanaf €151,80 per gebruiker per maand |
Customer Service |
vanaf €42,20 per gebruiker per maand |
Finance |
vanaf €151,80 per gebruiker per maand |
Human Resources |
vanaf €101,20 per gebruiker per maand |
Marketing |
vanaf €1.265 per gebruiker per maand |
Project Operations |
vanaf €101,20 per gebruiker per maand |
Sales |
vanaf €54,80 per gebruiker per maand |
Supply Chain Management |
vanaf €151,80 per gebruiker per maand |
Business Central
Business Central maakt deel uit van de Microsoft Dynamics 365-productlijn en is speciaal ontworpen voor midden- en kleinbedrijven (MKB). Business Central is de opvolger van het Microsoft ERP-systeem Navision en bevat als zodanig tal van modules en functies die de dagelijkse gang van zaken van MKB’ers veel efficiënter maken.
Voordelen:
- Dekking van alle belangrijke processen voor MKB
- Makkelijk op te schalen bij groei
- Eenvoudig te gebruiken in een vertrouwde Microsoft-omgeving
Commerce
Met de Commerce module kunnen bedrijven uniforme en zeer gepersonaliseerde winkelervaringen voor hun klanten opzetten. Een klant kan via ieder kanaal worden aangesproken omdat alle gegevens in het systeem samenkomen. Op deze manier kan de klantervaring volledig worden afgestemd op de betreffende klant.
Voordelen:
- Bereik klanten via meerdere kanalen
- Gepersonaliseerde winkelervaringen
- 360-graden beeld van de klant
Customer Service
Microsoft Dynamics 365 Customer Service biedt tal van functies om uw eigen klantenservice te verbeteren. Klantgegevens kunnen centraal worden opgeslagen, beheerd en efficiënter worden gebruikt. Dankzij intelligente evaluatiefuncties kunnen bedrijven een 360-graden beeld van hun eigen klanten krijgen en hen beter van dienst zijn op basis van hun individuele behoeften.
Voordelen:
- Communiceer persoonlijker met klanten
- Optimaliseer serviceprocessen
- Bouw langdurige klantrelaties op
Human Resources
De Microsoft Dynamics 365 Human Resources module biedt bedrijven de mogelijkheid om hun HR-processen efficiënter en lean te maken. Van personeelsplanning tot gerichte werving en de evaluatie van relevante gegevens, de module biedt tal van functies die werving en langdurig behoud van werknemers stimuleren.
Voordelen:
- Betere ondersteuning voor medewerkers
- Versnel de ontwikkeling van medewerkers
- Efficiënte rekrutering
Finance
De Finance module van Dynamics 365 biedt tal van functies die enerzijds bestaande processen automatiseren en anderzijds prognoses maken over toekomstige ontwikkelingen. Het gebruik van de Finance module bespaart enorm veel tijd en geld. Daarnaast worden medewerkers verlost van vervelende terugkerende taken en worden alle geldende wettelijke voorschriften nageleefd.
Voordelen:
- Automatische factuurverwerking
- Naleving van lokale belastingvoorschriften
- Planning van kasstromen
Marketing
Microsoft Dynamics 365 Marketing bevat verschillende functies die marketing in al zijn facetten ondersteunen en tal van processen automatiseren. Functies voor het evalueren van de data zorgen ervoor dat doelgroepen veel scherper kunnen worden vastgelegd en potentiële klanten individueler kunnen worden aangesproken. AI-ondersteunde functies binnen de module zorgen voor een voortdurend geoptimaliseerde klantervaring.
Voordelen:
- Verhoging van de klantloyaliteit
- Geoptimaliseerde klantervaring
- Real-time marketing
Project Operations
Voor project management in bedrijven is de Project Operations module de perfecte tool voor het plannen, uitvoeren en succesvol afronden van projecten. Projecten kunnen centraal worden gemonitord op hun voortgang en zo beter voldoen aan budgetten. Uiteindelijk zorgt de inzet van Project Operations voor efficiënter werken en daarmee voor meer succes bij aanbestedingen.
Voordelen:
- Efficiënt project management en administratie
- Intelligente resourceplanning
- Meer transparantie
Sales
De verkoopmodule uit de Dynamics 365 productserie optimaliseert de vele processen op de verkoopafdeling van bedrijven en helpt klanten dichter bij de focus van hun eigen inspanningen te brengen. In deze module kunnen communicatiekanalen worden gecentraliseerd en verkoopcycli worden geoptimaliseerd. De evaluatie van gegevens zorgen ook voor een beter begrip van uw eigen klanten.
Voordelen:
- Meer transparantie in de verkoopcyclus
- Efficiëntere acquisitie van nieuwe klanten
- Omzetstijging door AI-gebruik
Supply Chain Management
Met de Supply Chain Management module in Microsoft Dynamics 365 hebben gebruikers de mogelijkheid om hun processen rondom productie, warehousing en logistiek volledig te optimaliseren en te beheren in één applicatie. Op deze manier kan de gehele waardeketen van een product uiteindelijk transparant worden getraceerd, zelfs buiten de eigen bedrijfsgrenzen.
Voordelen:
- Resource optimalisatie
- Optimaliseer voorraad en logistiek
- Meer flexibiliteit en snellere innovatiecycli
Microsoft Dynamics 365 versus Business Central
Business Central is ontworpen als een ERP-systeem voor het MKB. Business Central bevat dus aanzienlijk minder uitgebreide functies dan andere modules, maar stelt bedrijven in staat om tegen een lage prijs te profiteren van een volledig ERP-systeem. Business Central is ook zeer schaalbaar en kan indien nodig volledig worden geïntegreerd met Dynamics 365.
Voordelen:
- Hoge schaalbaarheid
- Integratiemogelijkheden tussen beide systemen
- Speciale regeling voor het MKB
Microsoft Dynamics Navision
De voorganger van de Microsoft-oplossing Business Central heette Microsoft Dynamics Navision en is in sommige bedrijven nog steeds in gebruik. In tegenstelling tot Navision is de opvolger Business Central veel meer gericht op gebruik in de cloud. Hierdoor kunnen zelfs kleine bedrijven zonder eigen serverlandschap het systeem gebruiken.
Voordelen:
- Lokale implementatie van NAV
- Vertrouwde Microsoft-interface
- Eenmalige kosten bij aankoop
Navision versus Business Central
Met Business Central heeft Microsoft een waardige opvolger van het populaire ERP-systeem Navision op de markt gebracht. In tegenstelling tot zijn voorganger vertrouwt Business Central duidelijk op de cloud en zijn veel functies veel geavanceerder. Als onderdeel van de Dynamics 365-productlijn kan Business Central naadloos worden overgedragen en is daarom veel dynamischer en schaalbaarder dan zijn voorganger Navision.
Voordelen:
- Focus op het midden- en kleinbedrijf
- Naadloze verbinding met Dynamics 365
- Nieuwe programmeertaal