Groothandel
Mobiele app

Mobiele app

Een mobiele versie van het ERP-systeem is zeer praktisch voor de medewerkers die meer onderweg zijn dan op kantoor zitten.

In de wereld van vandaag wordt de wereld van werk steeds flexibeler en dus mobieler. Werknemers werken niet langer alleen in vaste kantoren, maar ook steeds vaker onderweg of vanuit hun thuiskantoor. Dit vereist dat alle informatie en alle benodigde documenten voor de betreffende medewerker ook buiten het kantoor beschikbaar zijn. Op dit punt worden mobiele versies van de ERP-systemen en daarmee de CRM-modules steeds belangrijker.

Mobiel werken is een echte beslissingsfactor voor of tegen een bepaald bedrijf, vooral voor de jonge generatie. Naast de integratie van de nieuwste technologie moeten moderne werkplekken ook flexibel zijn. Met name de CRM-module in het ERP-systeem moet onderweg beschikbaar zijn als u de concurrentie wilt bijhouden. Het potentieel dat hier ontstaat, is vrij groot en zou door bijna alle groothandelsbedrijven moeten worden gebruikt, ongeacht hun omvang.

Op dit punt willen we de mobiele versie van een CRM-module in een ERP-systeem en de verschillende voordelen die hieruit voortvloeien nader bekijken. Maar in de eerste plaats, wat zijn deze mobiele versies, wie gebruikt ze en hoe zijn ze gestructureerd?

Wat zijn mobiele CRM-versies eigenlijk?

De vraag klinkt misschien triviaal, maar het gaat minder om een algemene beschrijving van mobiele applicaties dan om wat mobiele versies van een CRM-module kunnen doen. Kortom, mobiele versies van ERP-systemen of specifiek CRM-modules zijn niets meer dan versies van de werkelijke desktopversies die zijn geoptimaliseerd voor mobiele apparaten.

Deze toepassingen hebben echter niet altijd alle toepassingen die ook beschikbaar zijn in de volledige desktopversies, en dat hoeft ook niet. Vooral de CRM-module moet soms echter volledig in mobiele versies worden weergegeven. Omdat hier veel toegevoegde waarde wordt gecreëerd. 

Vooral verkoopvertegenwoordigers profiteren enorm van de levering van een CRM-systeem op mobiele apparaten. U kunt eenvoudig en gemakkelijk alle informatie ontvangen die u nodig hebt voor uw verkoopafspraken, zonder deze bij de backoffice te hoeven halen. Bovendien kunnen ze wachttijden gebruiken om vanaf waar dan ook voorbewerking of nabewerking uit te voeren. Een echte meerwaarde voor alle partijen.
Toegang tot alle relevante gegevens

De mobiele CRM gebruikt alle relevante gegevens van het ERP-systeem die erin worden aangemaakt en beheerd. Op deze manier heeft het verkooppersoneel eenvoudig en gemakkelijk toegang tot alle relevante gegevens die u nodig heeft voor een afspraak en kunt u deze rechtstreeks in het systeem bewerken. Als gevolg hiervan leren alle andere werknemers ook over alle wijzigingen die een verkoopvertegenwoordiger in real-time heeft aangebracht en kunnen ze dienovereenkomstig reageren.

Of het nu gaat om wijzigingen in klantgegevens, kansen of ook aanbiedingen en bestellingen, alles kan direct en onmiddellijk worden bewerkt, ingevoerd of bekeken. Bovendien wordt de belangrijkste informatie over een klant op een duidelijke en gebruiksvriendelijke manier gepresenteerd, zodat de verkoper snel en intuïtief met hen kan werken en een ervaren overzicht van alle mogelijkheden, aanbiedingen en bestellingen, of van aanstaande herinneringen kan ontvangen.

Verwerking van gegevens onderweg

Tijdens of na een klantgesprek ontstaan nieuwe bestellingen of is de informatie met betrekking tot de contactgegevens gewijzigd, zodat de betreffende medewerker deze informatie gemakkelijk in het systeem moet kunnen invoeren terwijl hij onderweg is. Toegang tot informatie is één ding, nieuwe toevoegen is de echte toegevoegde waarde. Notities worden eenvoudig opgenomen en de backoffice weet het direct.

Of een aanbieding moet snel worden overgedragen naar een overeenkomstige bestelling. Vervolgens kan de medewerker eenvoudig alles in het systeem invoeren en de bestelling zonder tijdverlies in de backoffice verwerken. Dit versnelt processen, wat uiteindelijk winstgevend is voor alle partijen. De klant hoeft niet lang te wachten op een bestelling en middelen zoals opslagkosten of verschillende werkstappen kunnen in uw eigen bedrijf worden opgeslagen. Uiteindelijk draagt dit op zijn beurt bij aan een verbeterde cashflow.

Integratie met de belangrijkste tools

Een mobiele CRM is een echt wonder, gezien de mogelijke integratie-opties en verbindingen met andere tools. Telefonie, e-mail, navigatie en kaartweergave - alles kan gemakkelijk worden aangesloten op het CRM-systeem. Hierdoor wordt de smartphone een echt mobiel werkstation. E-mails worden rechtstreeks in het CRM-systeem geladen en overgebracht naar overeenkomstige workflows. Dit betekent dat alle andere medewerkers altijd op de hoogte zijn van de status van een proces.

Door verbinding te maken met het navigatiesysteem kunnen ook alle locaties van klanten en prospects worden weergegeven, die uiteindelijk kunnen worden gebruikt, bijvoorbeeld voor een optimale routeplanning. Oproepen van overal worden ook vastgelegd in het CRM-systeem. Dit verbetert enorm de interne communicatie en informatie-uitwisseling.

Algehele verbetering van de communicatie

Investeren in een mobiele versie van een CRM-platform loont voor het hele bedrijf. Uiteindelijk profiteert niet alleen klantrelatiebeheer hiervan, maar wordt over de hele linie toegevoegde waarde gecreëerd. Verkoopteams profiteren van aanzienlijk hogere efficiëntie met minder administratieve inspanningen. De continue beschikbaarheid van gegevens vanaf elke locatie via de cloud garandeert uiteindelijk betere verkoopkansen.

Marketingteams kunnen hun klanten ook op een volledig nieuwe manier aanspreken met behulp van een mobiele CRM-versie. Er kunnen bijvoorbeeld individuele ervaringen worden gecreëerd en activiteiten op sociale media kunnen ook worden vastgelegd met de mobiele versies.

Klantenservice kan vragen veel sneller verwerken en via verschillende kanalen volgen en veel beter oplossen met de gegevens van het hele bedrijf. Als ze ook in real-time toegang hebben tot de mobiele gegevens van het veldpersoneel, is de service op dit punt enorm verbeterd.

Uiteindelijk profiteren de IT-afdelingen ook van een compleet ontwikkelingsplatform voor mobiele applicaties voor mobiele apparaten, met integratie in de back-end van de CRM-module.

Uiteindelijk kan een bedrijf met mobiele versies van zijn bedrijfssoftware zichzelf veel beter positioneren voor de toekomst en een moderne en up-to-date werkplek creëren. De introductie van mobiele CRM heeft ook vele voordelen om bronnen te besparen. Dus bij het kiezen van een geschikt ERP-systeem voor groothandel, moet u altijd letten op de mogelijkheden en beschikbaarheid van mobiele versies van het systeem.

bouw

Behandel uw klanten beter - CRM maakt het mogelijk!

Met een CRM-module in ERP kunnen bouwbedrijven hun eigen klanten veel beter begrijpen en ondersteunen. We laten u zien hoe.

Lees verder
bouw

3 ultieme tools voor materiaalbeheer

Met deze 3 functies voor materiaalbeheer maakt u uw ERP-systeem meer dan alleen concurrerend. Vooral bouwbedrijven profiteren hiervan.

Lees verder