Customer Experience

Customer Experience van IFS

Om de klant te betrekken bij de digitale wereld van vandaag de dag moet er één enkele, uniforme ervaring worden gecreëerd om de reis van de klant langs de verschillende kanalen die hij/zij kiest te vereenvoudigen.

Door de toename van het aantal kanalen is het leveren van naadloze, consistente service nog nooit zo complex geweest. Het IFS Customer Engagement platform combineert het omni-channel contactcenter met CRM in een unieke, configureerbare, AI-gedreven agentdesktop. De software lost complexe klantenservice vraagstukken op door het eenvoudig te maken, zodat u de perfecte customer engagement over meerdere kanalen kunt leveren, terwijl u tegelijkertijd productiviteitswinst genereert in uw contactcenter. 

Omni-channel, niet alleen maar multi-channel 

Vind u het leuk om gegevens en informatie, meerdere malen, te moeten herhalen voor verschillende agenten? Vind u het fijn dat u op een bepaald kanaal begint met werken, maar erachter komt dat u helemaal opnieuw moet beginnen op een ander kanaal? Waarschijnlijk niet!

Dat is klantenondersteuning via verschillende kanalen, sommige werken wel, sommige werken niet. De technologie van IFS werkt anders. Het groeperen van telefoongesprekken en verschillende digitale kanalen, op één applicatie, is de omni-channel manier van werken. Zo kan bijvoorbeeld een chatsessie die is gestart met een AI-engine worden doorgegeven aan een menselijke medewerker. Zij kunnen het oppakken en overnemen op de chat of een ander kanaal, met alle gegevens van de klantvraag beschikbaar. Bovendien heeft de medewerker alle gesprekken en digitale communicatie binnen dezelfde desktoptoepassing, zodat zij kan profiteren van een volledig, eenduidig beeld van de klant en naadloos kan schakelen naar de telefoon, e-mail, Social Media of sms. IFS-software beheert end-to-end, omni-channel klantenreizen voor veel toonaangevende organisaties. 

Eén klant, één beeld: een uniforme agent desktop

Om consistente, efficiënte ondersteuning en service te bieden, moet u 360-graden zicht hebben op uw klant. Dat is moeilijk met traditionele CRM-oplossingen. Gemiddeld werken agenten met acht verschillende systemen om een klantvraag af te handelen. Het doorbreken van de barrières is geen eenvoudige taak. IFS heeft een unieke aanpak, om een agentdesktop te creëren dat data genereert uit verschillende systemen en ze in één beeld presenteert, terwijl alle functionaliteiten van het CRM-systeem worden aangeboden. Met het gebruik van Artificial Intelligence identificeert en levert de technologie van IFS de vereiste, in context geplaatste klantgegevens, gebaseerd op de transactie. Deze intuïtieve applicatie reageert op de stroom van de interactie en begeleidt de agent door de verschillende stappen, terwijl verschillende stappen worden geautomatiseerd om de oplossings- en trainingstijd te verkleinen. Dit biedt gelijktijdig ook toegang tot alle kanalen, van oproepen en e-mails tot chats en Social Media. Hierdoor heeft uw team een 360-graden beeld van de klant en kan een echte omni-channel ervaring worden geleverd. 

Artificial Intelligence met een menselijk kenmerk

In dit digitale tijdperk is zelfbediening niet langer optioneel. Klanten willen hun eigen bestellingen kunnen volgen en informatie te kunnen bekijken die voor hen relevant is. De baanbrekende zelfbedieningsoplossingen van IFS stellen klanten in staat om Artificial Intelligence in de vorm van chatbots en virtuele assistenten toe te voegen aan de customer service mix. Wij helpen bedrijven te realiseren dat AI-technologie geen alternatief is voor de klantenservice, maar een verbetering aan de huidige klantenservice. AI kan worden toegevoegd om eenvoudige transacties te identificeren en te automatiseren. Naast het beantwoorden van klantvragen, kan de AI-oplossing ook automatisch verzoeken van klanten verwerken. Met behulp van Robotic Process Automation (RPA), voeren de oplossingen transacties uit, zoals het wijzigen van accountgegevens en het verwerken van terugbetalingen en retourneringen. 

Automatiseren

De technologie van IFS stelt u in staat om het vertrouwen van de klanten te winnen, door niet alleen automatisch oproepen, e-mail, chat en Social Media verzoeken te beantwoorden en te verwerken, maar ook automatische tweerichtingsgesprekken mogelijk te maken. Naarmate de gesprekken complexer worden en een menselijke medewerker vereist is, kan de klant naadloos worden doorverbonden naar een adviseur van de klantenservice. 

Gemeten voordelen van IFS Customer Engagement:

  • 40% verbetering in klanttevredenheid;
  • 55% verbetering in front-office productiviteit;
  • 60% verlaging van de inwerktijd van nieuw personeel.

Start uw ERP selectie

Ontdek welke ERP systemen het beste passen bij uw onderneming

In welke sector bent u actief?

Waarom dit belangrijk is bij uw ERP selectie:Bij uw selectie is het belangrijk om met uw sector rekening te houden. Een ERP systeem moet perfect aansluiten bij uw bedrijfsprocessen. Deze processen verschillen per branche. Zo werkt een groothandel bijvoorbeeld anders dan een bouwbedrijf en heeft dus andere ERP functionaliteiten nodig.

Hoe worden uw productieorders gepland?

In welke productiegroottes produceert u?

In wat voor soort bouw bent u gespecialiseerd?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 1/2)

Werkt uw organisatie op projectbasis?
Werkt u vaak met veel verschillende partijen?
Beheert uw organisatie vastgoed?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 2/2)

Doet u veel aan onderhoud?
Wilt u ook bedrijfsmiddelen kunnen inplannen?
Wenst u urenregistratie van uw medewerkers?

Wat voor soort retailer bent u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Hoeveel fysieke verkooppunten heeft u?
Aan wat voor soort klanten levert u?
Importeert u ook goederen?
Exporteert u ook goederen?

Wat voor soort dienstverlener bent u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Is urenregistratie belangrijk voor u?
Werkt u tegen uurtarief en/of vaste tarieven?
Is HRM een belangrijk onderdeel binnen uw bedrijf?
Werkt uw organisatie op projectbasis?
Levert u meestal aan bedrijven of consumenten?

Wat voor soort onderwijs geeft u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 1/2)

Hebben uw klanten een lidmaatschap bij u?
Wilt u het systeem ook gebruiken voor cursistenregistratie?
Wilt u het systeem ook gebruiken voor HRM?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 2/2)

Geeft u ook les op afstand?
Werkt u met roosters en locatieplanning?
Dient het ERP systeem gekoppeld te worden met andere pakketten?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Is urenregistratie belangrijk voor u?
Werkt u tegen uurtarief en/of vaste tarieven?
Is HRM een belangrijk onderdeel binnen uw bedrijf?
Werkt uw organisatie op projectbasis?
Levert u meestal aan bedrijven of consumenten?

In wat voor soort zorg bent u gespecialiseerd?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Wilt u het ERP systeem ook gebruiken voor cliëntenregistratie?
Biedt uw organisatie overnachtingen aan?
Dient het ERP systeem gekoppeld te worden met andere pakketten?
Namelijk:
Verleent u zorg op locatie?

In wat voor soort handel bent u gespecialiseerd?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Heeft u een webshop die moet worden geïntegreerd?
Hoeveel fysieke winkels met point-of-sale heeft u?
Importeert u ook goederen?
Exporteert u ook goederen?
Aan wat voor soort klanten levert u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Is urenregistratie belangrijk voor u?
Werkt u tegen uurtarief en/of vaste tarieven?
Is HRM een belangrijk onderdeel binnen uw bedrijf?
Werkt uw organisatie op projectbasis?
Levert u meestal aan bedrijven of consumenten?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 1/2)

Wilt u dat het ERP systeem klaar is voor het IoT (Internet of Things)?
Wenst u een koppeling met belangrijke leveranciers als de Technische Unie en Rexel?
Pleegt u ook onderhoudswerkzaamheden?
Moeten werkbonnen mobiel kunnen ingevoerd?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 2/2)

Moet het systeem offline kunnen worden geraadpleegd?
Moet u machines op afstand kunnen monitoren?
Werkt u ook op projectbasis?
Moet u koelmiddelen registreren?

Wat voor soort nutsbedrijf heeft u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Werkt uw organisatie op projectbasis?
Werkt u met veel verschillende partijen?
Beheert uw organisatie vastgoed?
Doet u veel aan onderhoud?
Wenst u urenregistratie van uw medewerkers?

Overheid en NGO’s

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Werkt u projectmatig?
Wenst u een ledenadministratie?
Dient het ERP systeem gekoppeld te worden met andere pakketten?
Namelijk:
Moet het ERP systeem mobiel beschikbaar zijn?

Wat voor logistieke diensten biedt u aan?

Organiseert u ladingen op de volgende wijze?

Groupage/Deelpartijen (LTL)
Groupage/deelpartijen die in een hub gebundeld worden voor meerdere opdrachtgevers
FTL
Volle ladingen voor meerdere opdrachtgevers
Dedicated Logistics
Vervoer voor één opdrachtgever

Organiseert u ladingen op de volgende wijze?

Heeft u een eigen wagenpark?
Moeten goederen gekoeld worden vervoerd?
Importeert u artikelen?
Exporteert u ook artikelen?

Hoe ziet uw productieproces eruit?

In wat voor soort productie bent u gespecialiseerd?

Hoe worden uw productieorders gepland?

In welke productiegroottes produceert u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Doet u regelmatig onderhoud?
Werkt u met Service Level Agreements?
Dient het ERP systeem te koppelen met andere programma’s?
Werkt u op projectbasis?
Wenst u uren te registreren in het systeem?

Voer het aantal medewerkers en gebruikers in

medewerker(s)
gebruiker(s)

Vragen over uw organisatie

Heeft uw organisatie meerdere vestigingen?
Hoeveel magazijnen heeft u?
Werkt u multi-currency?
Opereert u internationaal?
Is de hoofdvestiging gevestigd in Nederland?
ERP leveranciers zoeken...
systemen gevonden

Vul het formulier in en ontvang vrijblijvend informatie over de 7 meest geschikte leveranciers

Wij hebben uw aanvraag goed ontvangen

  • Op basis van de door u ingevulde informatie gaat onze consultant vrijblijvend aan de slag
  • Onze consultant maakt een selectie uit de gevonden ERP leveranciers die het best passen bij uw onderneming
  • U ontvangt gratis een shortlist met informatie over de 7 meest geschikte leveranciers
  • Bij vragen of onduidelijkheden neemt hij mogelijk contact met u op
Bekijk longlist
Selectie opnieuw starten

Optimaliseer het WMS met ERP en beperk emissies

U hier lezen over de impact die geoptimaliseerd magazijnbeheer kan hebben op de CO2-voetafdruk van een bedrijf.

Lees verder

Duurzame textiel industrie met ERP software

U hier lezen hoe bedrijven in de industrie processen duurzamer kunnen maken en hun imago kunnen verbeteren door middel van ERP-software. 

Lees verder

Duurzame SCM met ERP-software

Lees hier hoe u de duurzaamheid van uw supply chain waarborgt met een geschikte ERP-software.

Lees verder