Casestudy
Van Cranenbroek

Casestudy: Van Cranenbroek - Globis

Waarom deze distributeur van producten voor tuinonderhoud kiest voor het ERP systeem van Globis.

Bedrijf Van Cranenbroek
Sector Logistiek / Groothandel / Detailhandel / Dienstverlening
Werkzaamheden Distributeur van producten voor tuinonderhoud
Bijzonderheden 5 Filialen in Nederland en België en een logistiek centrum
Kiest voor Globis

Case

Van Cranenbroek is distributeur van een zeer uitgebreid assortiment aan tuinmeubelen, producten voor tuinonderhoud en buitenactiviteiten. Het bedrijf bestaat uit 5 filialen waarvan er 4 in Nederland zijn gevestigd en 1 in België. De vijf winkels beslaan samen ongeveer 140.000m² en bevatten rond de 60.000 artikelen. Naast de filialen beschikt de organisatie over een logistiek centrum in Overpelt (België).

Om het hele logistieke proces van productaanvoer, onderhoud van grote productvolumes en de planning van het containerverkeer te optimaliseren ging van Cranenbroek op zoek naar ERP leverancier om dit allemaal in 1 systeem te vangen.

Eisen

  • Een volledig geoptimaliseerde productieketen

Resultaat

In samenspraak met Globis is er een oplossing uitgewerkt die bestaat een passende beheermodule voor de master data, een krachtige tool voor de orderverwerking, een Warehouse Management Systeem (WMS) en wordt er gezorgd voor een constante herbevoorrading van de winkels. 

De master data functies zorgen ervoor dat door het hele beheer van de producten en andere belangrijke klant en leveranciers gegevens centraal worden beheerd. Om ook de communicatie met de samenwerkende partijen soepeler te laten verlopen heeft Globis Enterprise Service Bus (ESB) opgezet zodat o.a. bestellingen elektronisch kunnen worden verwerkt.. 

Het ERP systeem is in staat om financieel transacties tussen de verschillende winkels te realiseren (intercompany setup) en met de geïntegreerde boekhouding en de Business Intelligence functionaliteiten is het bedrijf in staat om alles vanuit één pakket accuraat op te volgen. 

Na deze implementatie in de administratie, is de oplossing verder uitgerold in de operaties waar ook vorkliftterminals en handscanners in zijn opgenomen. Laten zal ook de service module uitgerold worden voor de 30 medewerkers uit de dienst-na-verkoop.

De belangrijkste hardwarevereisten voor on-premises ERP

Voor on-premises ERP-software zijn bepaalde technische vereisten vereist. Je kunt er hier over lezen.

Lees verder

On-premises vs. Cloud: verschillen in de ERP-implementatie

Op deze punten verschilt lokale ERP-software van cloudgebaseerde systemen als het gaat om implementatie.

Lees verder