
Casestudy: Takeout - Uniconta
Waarom deze Deense versie van Thuisbezorgd kiest voor het ERP systeem van Uniconta.
Bedrijf | Takeout |
Sector | Logistiek, Dienstverlening |
Werkzaamheden | Online portal voor het bestellen van afhaalmaaltijden |
Bijzonderheden | Bezorgt de maaltijden zelf |
Kiest voor | Uniconta |
Case: wat is de situatie?
Klanten kunnen in de omgeving van Groot-Kopenhagen via het portaal van Takeout eten bestellen. Takeout onderscheidt zich voornamelijk door een brede selectie premium restaurants aan te bieden. Naast het beheren van het portaal verzorgd het bedrijf ook de bezorging van het eten van restaurant tot deur. Takeout is naast Denemarken ook actief in de Baltische staten en in Ierland en is al gesprek met partners om uit te breiden naar landen als Engeland, Noorwegen en Zweden.
Takeout wilde het financiële beheer in huis gaan voeren en had een aantal specifieke eisen voor onder andere het factuurbeheer, provisieberekening en beheer van klanten die ook leveranciers waren. Daarnaast moest de integratie van het financiële systeem en het platform van Takeout perfect verlopen om het project geslaagd te kunnen noemen. Al deze eisen hebben een rol gespeeld in de keuze voor Uniconta.
Eisen: aan welke eisen moet het systeem voldoen?
-
- Financiële beheer in huis
- Perfecte integratie financiële en technische software
- Een systeem dat internationaal kan meegroeien
Resultaat: wat heeft de implementatie opgeleverd?
Na de implementatie van het nieuwe systeem vertoonde Takeout dat jaar nog een groei in de omzet van maar liefst 40%.
Met het nieuwe systeem is de basis gelegd voor een alles-in-een IT-oplossing. Zowel facturering en orderbeheer als de logistieke afhandeling, het beheer van relaties, bestellingen van B2C en B2B en het verzenden van de bestellingen naar bezorgers gebeurd allemaal vanuit het nieuwe systeem. De integratie tussen het financiële en het technische platform is inmiddels voltooid. De volgende fase zal bestaan uit het uitbouwen van het Uniconta systeem zodat deze ondersteund bij het gehele proces, van bestelling tot bezorging.
Ervaring: hoe verliep de samenwerking met Uniconta?
“De samenwerking verliep zeer prettig”, aldus David Kingo Sonderkaer. “We beschikken zelf over de nodige kennis van API’s en systeemintegratie. Onze Uniconta partner begreep direct wat er van ze verwacht werd. Na een aantal sparringssessies was duidelijk wat de wensen en behoeften waren en zijn we de samenwerking gestart”.
Start uw ERP selectie
Ontdek welke ERP systemen het beste passen bij uw onderneming
AI in logistiek: wat zijn de belangrijkste voordelen?
Kunstmatige intelligentie mag niet langer ontbreken in jouw logistieke processen.
Lees verderERP-software voor efficiëntere 3PL-partnerships
Het ERP-systeem is onmisbaar voor iedere organisatie die zijn logistieke processen uitbesteedt.
Lees verderDit moet u weten over ERP-software voor transportbedrijven
Het ERP-systeem helpt transportbedrijven met het efficiënt beheren van logistieke processen en nog veel meer.
Lees verder