Blisss Retail Solution

Blisss Retail Solution

Het nieuwe ERP systeem van Blisss Software richt zich op de tussenhandel en heet Blisss Retail Solution.

De Blisss Retail Solution bestaat uit Microsoft Dynamics NAV / Business Central met daaromheen een schil van relevante functionaliteiten specifiek voor de tussenhandel. Door meerdere implementaties in de branche weet Blisss precies welke problematiek er speelt en welke functionaliteiten van cruciaal belang zijn.

De functionaliteiten van de Blisss Retail Solution

Naast de functionaliteiten van Microsoft Dynamics NAV / Business Central hebben we met de Retail Solution extra aandacht besteedt aan:

  • Logistieke data
  • Incoterms
  • Kostprijs management
  • Royalty’s, commissies en marges
  • Container management

Logistieke data

Het is voor bedrijven in de tussenhandel belangrijk om zo efficiënt mogelijk met logistiek om te gaan.

Naast de vele mogelijkheden wat betreft artikelen in Dynamics NAV / Business Central hebben we er nog een aantal belangrijke functionaliteiten aan toegevoegd, relevante data voor verpakkingen en verscherpingen o.a.:

  • CBM berekenen op basis van Inner- en Outer Carton
  • CBM berekenen op basis van container
  • Relevante informatie over container-, order- en productmanagement

Incoterms

Wanneer je als bedrijf te maken hebt met internationaal transport is het van cruciaal belang om de incoterms op een goede manier in je ERP systeem te verwerken, zodat je hier zo efficiënt mee om kan gaan. In de Retail Solution worden twee orderstromen gebruikt die de meeste Incoterms ondersteunen:

  • FOB orders / Doorleveringen in NAV
  • Klantspecifieke orders

Kostprijs Management

Standaard Dynamics NAV / Business Central bepaald de prijs van een product op directe- en indirecte kosten. De Blisss Retail Solution gaat hierin nog een stap verder. Hiermee heb je controle over je ‘commerciële kostprijs’. Een voorbeeld hiervan zijn de transportkosten, waarbij je controle hebt over transportkosten per container, dit kan maandelijks aangepast worden. Ook is het mogelijk om hierin een onderverdeling te maken tussen FOB orders en klant specifieke orders.

Royalty’s, commissies en marges

Voor bedrijven in de detailhandel is het belangrijk om marges te kunnen berekenen op een totale order, maar ook op orderregelniveau. De Retail Solution zorgt ervoor dat commissies en Royalty’s op orderregelniveau berekend kunnen worden. De indirecte kosten die meegenomen kunnen worden bij verkoop zijn o.a. commissies, royalty’s en transportkosten van magazijn naar klant.

Container Management

Met de Container management module krijg je volledige controle over je transport. Een aantal voordelen:

  • Volledig overzicht van alle inkopen
  • Controle over je ETA, ETD, Cargo Ready date etc.
  • Beheersen van palletisering en verpakkingseenheden

Hoe ERP uw HR afdeling helpt

Enterprise Resource Planning (ERP) software geeft vele voordelen door het integreren en automatiseren van belangrijke processen in de onderneming. ERP verbetert het beheer en management van functies als sales, voorraadbeheer, finance en human resources (HR).

Lees verder
Leverancier van de maand

Voorspellend bouwen en drone technologie in de bouw

Wat als we uw bouwproject efficiƫnter kunnen maken door snellere, betere en goedkopere inspecties en metingen door middel van drones?

Lees verder