VR/AR

VR/AR in de zakelijke wereld

VR/AR en B2B gaan beter samen dan gedacht.

Virtual en augmented reality leken de grote hype onder consumenten. Met een Oculus Rift of een gratis kartonnen versie van een Virtual Reality bril kon iedereen zich in een virtuele wereld storten om entertainment te beleven. Maar naast games en films wordt de technologie steeds vaker gebruikt op de werkvloer. En zoals het ernaar uit ziet zal de B2B markt in 2020 groter zijn dan die voor de consument.

Er worden meer VR/AR bedrijven opgericht dan ooit en slimme ondernemers en ontwikkelaars identificeren sneller en vaker de voordelen die het kan bieden. Experts voorzien een markt ter waarde van 700 miljard dollar wanneer de technologie zich blijft ontwikkelen.

VR/AR wordt in verschillende sectoren steeds vaker opgepikt. Branches als zorg, educatie, telecom, advertising en onroerend goed ontdekken langzamerhand de voordelen die de technologie te bieden heeft. De virtuele werelden worden gebruikt om bedrijven en klanten een voorstelling te maken van wat producten te bieden hebben. In de reclame worden bijvoorbeeld 360 graden mobiele uitingen gemaakt om meer betrokkenheid de creëren. Andere bedrijven ontwikkelen virtuele omgevingen waar producten kunnen worden getest of werknemers kunnen worden getraind. Een ander mooi voorbeeld van de mogelijkheden van VR is Google Expeditions. Dit project maakt het mogelijk om een hele klas mee te nemen naar koraalriffen of Mars om de lessen tot leven te brengen.

23 juni 2017

VR AR

Trend 1: individualistische software in plaats van standaard ERP

Een van de belangrijkste ERP-trends voor 2020 is meer individuele software en de mogelijkheid om het ERP-systeem aan te passen.

Lees verder

De ERP trends 2020

De belangrijkste trends en ontwikkelingen rond ERP in het komende jaar.

Lees verder