Oracle

Oracle de wereldleider in prijsoptimalisatie

Volgens de IDC is softwarefabrikant Oracle marktleider in optimalisatietoepassingen voor retailprijzen.

Assesment Oracle wordt wereldwijd uitgeroepen tot marktleider in de IDC MarketSpace's wereldwijde Retail Price Optimization Applications 2019. De lijst, geleid door IDC, 's werelds grootste media-, data- en marketingservicebedrijf, leidt leveranciers van prijsoptimalisatie-applicaties specifiek voor de B2C-sector. Op basis van het gebruik van geavanceerde analyses, machine learning en kunstmatige intelligentie, evenals het bewustzijn van de applicatie en het klantenbestand, werd geëvalueerd welke oplossing marktleider is op dit gebied. De tool van Oracle Retail positioneerde zichzelf op de voorgrond en benadrukte verder de investering van Oracle in analyse, optimalisatie en data science, volgens Katie Slimov.

Curated Merchandise Orchestraion Retail

Volgens de studie van IDC is de detailhandel op weg om fundamenteel te veranderen. Klassieke levenscyclus Prijsoptimalisatie wordt steeds meer achterhaald en vervangt de volgende generatie retailplanning, die wordt gedefinieerd als Curated Merchandise Orchestration (CMO). Dit is het centrale zenuwstelsel van een retailbedrijf, dat nu niet alleen digitaal aan de randen van een bedrijf digitaal is, maar dit is eerder de cultuur van een digitale mindset. Het proces wordt ondersteund door realtime gegevens, procesfeedback, contextbewustzijn, evenals beslissingen over machine learning en kunstmatige intelligentie.

Oracle gewaardeerd voor knowhow

IDC erkende de diepgaande expertise van Oracle op het gebied van complementaire merchandising en analyse en uitvoering van supply chain planning, evenals zijn omnichannel commerce-platform. Oracle Retail maakt gebruik van de cloudservice van het Oracle Retail Science Platform, die kunstmatige intelligentie, machine learning en besluitvormingswetenschap combineert en evalueert met gegevens van Oracle Retail en gegevens van derden. Via deze applicatie kunnen trends worden geïdentificeerd en beslissingen over prijzen begrijpelijk worden gemaakt. Retailers kunnen de kansen van deze applicaties benutten door aanbiedingen aan hun klanten te doen en hun kans om ze te accepteren aanzienlijk te vergroten.

28 augustus 2019

Oracle AI machine learning Retail Analyse ERP

Trend 1: individualistische software in plaats van standaard ERP

Een van de belangrijkste ERP-trends voor 2020 is meer individuele software en de mogelijkheid om het ERP-systeem aan te passen.

Lees verder

De ERP trends 2020

De belangrijkste trends en ontwikkelingen rond ERP in het komende jaar.

Lees verder