Gripp update: Retainers, taken samenvoegen en meer!

Overzichtelijker werken met retainers, sneller plannen door het samenvoegen van taken, en nog tal van andere verbeteringen!

De breakdown widget die je aantreft op het opdrachtdashboard is voorzien van een groepeermogelijkheid. Je kunt nu groeperen op onderdeel (standaard), product en taaktype. Zo kun je in één oogopslag op verschillende wijzen kijken naar de voortgang van de opdracht.

Gripp klanterportaal

Taken samenvoegen

Gripp bevat al enige tijd de mogelijkheid om automatisch taken aan te maken op basis van de onderdelen in een offerte of opdracht. Wanneer je zeer gedetailleerde offertes maakt, kan het zijn dat de hoeveelheid aangemaakte taken simpelweg te groot is. Met deze update wordt een extra optie toegevoegd, die ervoor zorgt dat taken van hetzelfde product worden samengevoegd tot 1 taak, met daarbij de juiste inschatting van de hoeveelheid uren. Het aantal taken neemt daarmee drastisch af, zodat je sneller klaar bent met plannen! Lees er meer over in het volgende supportartikel.

Zelf declaraties toevoegen

Via de uren-pagina kunnen medewerkers zelf declaraties inschieten. Het volstaat om een PDF of scan van een bonnetje, tezamen met een korte omschrijving, in te voeren. Na het invoeren zal deze declaratie beschikbaar zijn als inkoopfactuur in de inbox, om vanaf daar op de reguliere wijze verder verwerkt te worden. Wanneer je gebruikmaakt van Scan & Herken, dan zal geprobeerd worden het document zo goed mogelijk te herkennen. De medewerker zelf kan de status van de declaratie inzien via ‘Mijn gegevens’ > tabblad ‘Declaraties’.

De mogelijkheid om declaraties in te kunnen dienen staat standaard aan in de rechtenprofielen, maar kan daar indien gewenst uitgeschakeld worden.

Direct een opdracht én factuur aanmaken vanuit een contract

In sommige situaties kan het nuttig zijn om periodiek zowel een opdracht, als een factuur aan te maken. Na de update kun je dit middels het vinkje ‘Direct factuur aanmaken’ per factuurregel aangeven. De mogelijkheid is alleen beschikbaar voor regels die als factuurbasis ‘Fixed’ hebben.

Gripp Plus – Retainers

Na de update dit weekend wordt er een uitbreiding toegevoegd aan de huidige Projectenmodule (onderdeel van Gripp Plus): de mogelijkheid om een bedrag vooraf alvast te factureren. Opdrachten die aan het project gekoppeld zijn, kunnen worden afgeboekt binnen dit vooruit gefactureerde budget. Retainerfacturen kunnen vooraf klaar worden gezet worden op een aantal momenten in de toekomst, of automatisch periodiek worden aangemaakt middels een contract. Op de projecten-overzichtspagina heb je altijd een accuraat overzicht van de voortgang van jouw project en het restant van het budget. Alles over de verdere werkwijze vind je op onze supportpagina.

Gripp klantenportaal

Er zijn naast bovenstaande punten, ook een flinke hoeveelheid andere kleine verbeteringen doorgevoerd. Een aantal die het vermelden waar zijn:

  • Taken en activiteiten zijn nu via een filter ook te filteren op ‘Waar ik teamleider ben’.
  • Het openen van detailpagina’s is flink versneld.
  • Diverse bugs in de Automation-module zijn opgelost.
  • De export van grootboekkaarten is uitgebreid.
  • Mogelijkheid om bij het aanmaken van een kans direct de bijbehorende identiteit te kiezen.
  • Er zijn verbeteringen doorgevoerd in de Gripp Plus Forecast rapportage.

27 mei 2021

Start uw ERP selectie

Ontdek welke ERP systemen het beste passen bij uw onderneming

In welke sector bent u actief?

Waarom dit belangrijk is bij uw ERP selectie:Bij uw selectie is het belangrijk om met uw sector rekening te houden. Een ERP systeem moet perfect aansluiten bij uw bedrijfsprocessen. Deze processen verschillen per branche. Zo werkt een groothandel bijvoorbeeld anders dan een bouwbedrijf en heeft dus andere ERP functionaliteiten nodig.

Hoe worden uw productieorders gepland?

In welke productiegroottes produceert u?

In wat voor soort bouw bent u gespecialiseerd?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 1/2)

Werkt uw organisatie op projectbasis?
Werkt u vaak met veel verschillende partijen?
Beheert uw organisatie vastgoed?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 2/2)

Doet u veel aan onderhoud?
Wilt u ook bedrijfsmiddelen kunnen inplannen?
Wenst u urenregistratie van uw medewerkers?

Wat voor soort retailer bent u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Hoeveel fysieke verkooppunten heeft u?
Aan wat voor soort klanten levert u?
Importeert u ook goederen?
Exporteert u ook goederen?

Wat voor soort dienstverlener bent u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Is urenregistratie belangrijk voor u?
Werkt u tegen uurtarief en/of vaste tarieven?
Is HRM een belangrijk onderdeel binnen uw bedrijf?
Werkt uw organisatie op projectbasis?
Levert u meestal aan bedrijven of consumenten?

Wat voor soort onderwijs geeft u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 1/2)

Hebben uw klanten een lidmaatschap bij u?
Wilt u het systeem ook gebruiken voor cursistenregistratie?
Wilt u het systeem ook gebruiken voor HRM?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 2/2)

Geeft u ook les op afstand?
Werkt u met roosters en locatieplanning?
Dient het ERP systeem gekoppeld te worden met andere pakketten?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Is urenregistratie belangrijk voor u?
Werkt u tegen uurtarief en/of vaste tarieven?
Is HRM een belangrijk onderdeel binnen uw bedrijf?
Werkt uw organisatie op projectbasis?
Levert u meestal aan bedrijven of consumenten?

In wat voor soort zorg bent u gespecialiseerd?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Wilt u het ERP systeem ook gebruiken voor cliëntenregistratie?
Biedt uw organisatie overnachtingen aan?
Dient het ERP systeem gekoppeld te worden met andere pakketten?
Namelijk:
Verleent u zorg op locatie?

In wat voor soort handel bent u gespecialiseerd?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Heeft u een webshop die moet worden geïntegreerd?
Hoeveel fysieke winkels met point-of-sale heeft u?
Importeert u ook goederen?
Exporteert u ook goederen?
Aan wat voor soort klanten levert u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Is urenregistratie belangrijk voor u?
Werkt u tegen uurtarief en/of vaste tarieven?
Is HRM een belangrijk onderdeel binnen uw bedrijf?
Werkt uw organisatie op projectbasis?
Levert u meestal aan bedrijven of consumenten?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 1/2)

Wilt u dat het ERP systeem klaar is voor het IoT (Internet of Things)?
Wenst u een koppeling met belangrijke leveranciers als de Technische Unie en Rexel?
Pleegt u ook onderhoudswerkzaamheden?
Moeten werkbonnen mobiel kunnen ingevoerd?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 2/2)

Moet het systeem offline kunnen worden geraadpleegd?
Moet u machines op afstand kunnen monitoren?
Werkt u ook op projectbasis?
Moet u koelmiddelen registreren?

Wat voor soort nutsbedrijf heeft u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Werkt uw organisatie op projectbasis?
Werkt u met veel verschillende partijen?
Beheert uw organisatie vastgoed?
Doet u veel aan onderhoud?
Wenst u urenregistratie van uw medewerkers?

Overheid en NGO’s

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Werkt u projectmatig?
Wenst u een ledenadministratie?
Dient het ERP systeem gekoppeld te worden met andere pakketten?
Namelijk:
Moet het ERP systeem mobiel beschikbaar zijn?

Wat voor logistieke diensten biedt u aan?

Organiseert u ladingen op de volgende wijze?

Groupage/Deelpartijen (LTL)
Groupage/deelpartijen die in een hub gebundeld worden voor meerdere opdrachtgevers
FTL
Volle ladingen voor meerdere opdrachtgevers
Dedicated Logistics
Vervoer voor één opdrachtgever

Organiseert u ladingen op de volgende wijze?

Heeft u een eigen wagenpark?
Moeten goederen gekoeld worden vervoerd?
Importeert u artikelen?
Exporteert u ook artikelen?

Hoe ziet uw productieproces eruit?

In wat voor soort productie bent u gespecialiseerd?

Hoe worden uw productieorders gepland?

In welke productiegroottes produceert u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Doet u regelmatig onderhoud?
Werkt u met Service Level Agreements?
Dient het ERP systeem te koppelen met andere programma’s?
Werkt u op projectbasis?
Wenst u uren te registreren in het systeem?

Voer het aantal medewerkers en gebruikers in

medewerker(s)
gebruiker(s)

Vragen over uw organisatie

Heeft uw organisatie meerdere vestigingen?
Hoeveel magazijnen heeft u?
Werkt u multi-currency?
Opereert u internationaal?
Is de hoofdvestiging gevestigd in Nederland?
ERP leveranciers zoeken...
systemen gevonden

Vul het formulier in en ontvang vrijblijvend informatie over de 7 meest geschikte leveranciers

Wij hebben uw aanvraag goed ontvangen

  • Op basis van de door u ingevulde informatie gaat onze consultant vrijblijvend aan de slag
  • Onze consultant maakt een selectie uit de gevonden ERP leveranciers die het best passen bij uw onderneming
  • U ontvangt gratis een shortlist met informatie over de 7 meest geschikte leveranciers
  • Bij vragen of onduidelijkheden neemt hij mogelijk contact met u op
Bekijk longlist
Selectie opnieuw starten

Gripp update: Lancering Gripp Plus Klantenportaal!

Gripp lanceert komend weekend het gloednieuwe klantenportaal en online viewers voor gebruikers van Gripp Plus.

Lees verder