Uniconta versie 77

Uniconta versie 77

Iedere maand wordt een nieuwe update van het Uniconta systeem uitgebracht. In oktober 2018 zijn we inmiddels toe aan versie 77.

Er zijn nieuwe functionaliteiten toegevoegd voor de modules Financieel, CRM, Logistiek, Projecten en Bedrijf.

Financiële module

Aanmaningskosten in specifieke valuta

Aanmaningskosten hoeven niet langer in de default valuta worden geboekt, dit kan nu ook in een specifieke valuta. 

Afboekingen

Kleine restantbedragen op een factuur kunnen eenvoudig worden afgeboekt naar een V&W rekening waarbij de standaard instelling 1 (euro) is.

Documentberichten

Documentberichten worden niet langer getoond wanneer het veld “standaard” uit staat.

Facturen zonder BTW code

Als een factuur zonder btw code of definitie wordt geboekt kan deze op de factuur worden getoond als een factuur met 0% BTW.

Gesimuleerde boekingen in financiële overzichten

Aan de financiële transacties kan men zien of het om een definitieve boeking of een concept boeking gaat.

Inkooptoeslagen

Het is nu mogelijk om inkooptoeslagen te definiëren in verschillende valuta.

Splits een PDF in meerdere Pdf’s in de inbox

Een PDF met meerdere pagina’s kan nu worden gesplitst in meerdere Pdf’s zonder de inbox te verlaten.

Standaard tegenrekening

Een standaard tegenrekening, welke wordt gebruikt voor het maken van een journaal, kan worden gedefinieerd op klanten en leveranciers. Hierbij wordt gelet op de manier van boeken. Er wordt enkel een tegenrekening voorgesteld als men een crediteurfactuur inboekt, niet wanneer er een betaling van een crediteurenfactuur wordt voorgesteld. 

CRM & Logistiek module

Aantal varianten voorraad

Het aantal varianten in de voorraadmodule is uitgebreid van 2 naar 5. Deze worden nu in één veld ingevoerd en worden gescheiden door middel van een punt komma (;).

Kortingsbedrag

Het is mogelijk om een kortingsbedrag te geven op orderregels. De korting wordt berekend aan de hand van de formule: regel totaal = bedrag * (prijs – korting) * (kortingspercentage / 100)

Meerdere leveranciers per product

Er kunnen meerdere leveranciers per product worden vastgelegd en kan er tijdens het besteladvies een primaire leverancier of een andere leverancier selecteren. 

Offertebeheer

Een offerte kan worden behouden, ook als deze is omgezet naar een verkooporder.

Uitklappen stuklijst

Stuklijsten kunnen worden uitgeklapt in de orderregels en kan men kiezen om de prijs op het assemblage artikel te behouden of kiezen voor de prijs per stuklijst artikel.

Projectenmodule

Aantal decimalen in journalen

Een projecttransactie kan nu met meer dan 2 decimalen achter de komma bevatten.

Projectfacturatie

De gehele projectfacturatie is verbeterd. Zo is er een functionaliteiten om snel een projectfactuur te maken toegevoegd en worden producten die worden genoemd in een projectfactuur niet nog een keer afgeboekt.

Project journalen

Project journalen kunnen nu worden bewaard of verwijderd. 

Project prijsopslag groep

Een projectsabloon is nu ook mogelijk in de Prijstopslag groep. Hierdoor wordt een prijsopslag niet direct toegepast maar wordt enkel de definitie gekopieerd naar het project en kan men deze wijzigen.

Bedrijf

Banknaam

Er kan een banknaam worden vastgelegd en deze kan op facturen worden vermeld.

9 oktober 2018

Uniconta ERP Versie 77

Start uw ERP selectie

Ontdek welke ERP systemen het beste passen bij uw onderneming

In welke sector bent u actief?

Waarom dit belangrijk is bij uw ERP selectie:Bij uw selectie is het belangrijk om met uw sector rekening te houden. Een ERP systeem moet perfect aansluiten bij uw bedrijfsprocessen. Deze processen verschillen per branche. Zo werkt een groothandel bijvoorbeeld anders dan een bouwbedrijf en heeft dus andere ERP functionaliteiten nodig.

Hoe worden uw productieorders gepland?

In welke productiegroottes produceert u?

In wat voor soort bouw bent u gespecialiseerd?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 1/2)

Werkt uw organisatie op projectbasis?
Werkt u vaak met veel verschillende partijen?
Beheert uw organisatie vastgoed?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 2/2)

Doet u veel aan onderhoud?
Wilt u ook bedrijfsmiddelen kunnen inplannen?
Wenst u urenregistratie van uw medewerkers?

Wat voor soort retailer bent u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Hoeveel fysieke verkooppunten heeft u?
Aan wat voor soort klanten levert u?
Importeert u ook goederen?
Exporteert u ook goederen?

Wat voor soort dienstverlener bent u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Is urenregistratie belangrijk voor u?
Werkt u tegen uurtarief en/of vaste tarieven?
Is HRM een belangrijk onderdeel binnen uw bedrijf?
Werkt uw organisatie op projectbasis?
Levert u meestal aan bedrijven of consumenten?

Wat voor soort onderwijs geeft u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 1/2)

Hebben uw klanten een lidmaatschap bij u?
Wilt u het systeem ook gebruiken voor cursistenregistratie?
Wilt u het systeem ook gebruiken voor HRM?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 2/2)

Geeft u ook les op afstand?
Werkt u met roosters en locatieplanning?
Dient het ERP systeem gekoppeld te worden met andere pakketten?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Is urenregistratie belangrijk voor u?
Werkt u tegen uurtarief en/of vaste tarieven?
Is HRM een belangrijk onderdeel binnen uw bedrijf?
Werkt uw organisatie op projectbasis?
Levert u meestal aan bedrijven of consumenten?

In wat voor soort zorg bent u gespecialiseerd?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Wilt u het ERP systeem ook gebruiken voor cliëntenregistratie?
Biedt uw organisatie overnachtingen aan?
Dient het ERP systeem gekoppeld te worden met andere pakketten?
Namelijk:
Verleent u zorg op locatie?

In wat voor soort handel bent u gespecialiseerd?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Heeft u een webshop die moet worden geïntegreerd?
Hoeveel fysieke winkels met point-of-sale heeft u?
Importeert u ook goederen?
Exporteert u ook goederen?
Aan wat voor soort klanten levert u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Is urenregistratie belangrijk voor u?
Werkt u tegen uurtarief en/of vaste tarieven?
Is HRM een belangrijk onderdeel binnen uw bedrijf?
Werkt uw organisatie op projectbasis?
Levert u meestal aan bedrijven of consumenten?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 1/2)

Wilt u dat het ERP systeem klaar is voor het IoT (Internet of Things)?
Wenst u een koppeling met belangrijke leveranciers als de Technische Unie en Rexel?
Pleegt u ook onderhoudswerkzaamheden?
Moeten werkbonnen mobiel kunnen ingevoerd?

Vragen over uw bedrijfsprocessen (deel 2/2)

Moet het systeem offline kunnen worden geraadpleegd?
Moet u machines op afstand kunnen monitoren?
Werkt u ook op projectbasis?
Moet u koelmiddelen registreren?

Wat voor soort nutsbedrijf heeft u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Werkt uw organisatie op projectbasis?
Werkt u met veel verschillende partijen?
Beheert uw organisatie vastgoed?
Doet u veel aan onderhoud?
Wenst u urenregistratie van uw medewerkers?

Overheid en NGO’s

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Werkt u projectmatig?
Wenst u een ledenadministratie?
Dient het ERP systeem gekoppeld te worden met andere pakketten?
Namelijk:
Moet het ERP systeem mobiel beschikbaar zijn?

Wat voor logistieke diensten biedt u aan?

Organiseert u ladingen op de volgende wijze?

Groupage/Deelpartijen (LTL)
Groupage/deelpartijen die in een hub gebundeld worden voor meerdere opdrachtgevers
FTL
Volle ladingen voor meerdere opdrachtgevers
Dedicated Logistics
Vervoer voor één opdrachtgever

Organiseert u ladingen op de volgende wijze?

Heeft u een eigen wagenpark?
Moeten goederen gekoeld worden vervoerd?
Importeert u artikelen?
Exporteert u ook artikelen?

Hoe ziet uw productieproces eruit?

In wat voor soort productie bent u gespecialiseerd?

Hoe worden uw productieorders gepland?

In welke productiegroottes produceert u?

Vragen over uw bedrijfsprocessen

Doet u regelmatig onderhoud?
Werkt u met Service Level Agreements?
Dient het ERP systeem te koppelen met andere programma’s?
Werkt u op projectbasis?
Wenst u uren te registreren in het systeem?

Voer het aantal medewerkers en gebruikers in

medewerker(s)
gebruiker(s)

Vragen over uw organisatie

Heeft uw organisatie meerdere vestigingen?
Hoeveel magazijnen heeft u?
Werkt u multi-currency?
Opereert u internationaal?
Is de hoofdvestiging gevestigd in Nederland?
ERP leveranciers zoeken...
systemen gevonden

Vul het formulier in en ontvang vrijblijvend informatie over de 7 meest geschikte leveranciers

Wij hebben uw aanvraag goed ontvangen

  • Op basis van de door u ingevulde informatie gaat onze consultant vrijblijvend aan de slag
  • Onze consultant maakt een selectie uit de gevonden ERP leveranciers die het best passen bij uw onderneming
  • U ontvangt gratis een shortlist met informatie over de 7 meest geschikte leveranciers
  • Bij vragen of onduidelijkheden neemt hij mogelijk contact met u op
Bekijk longlist
Selectie opnieuw starten

Exact lanceert Exact bouw7 cloudsoftware in België

Met deze mobiele cloudoplossing kunnen bouwbedrijven overal en in real-time de juiste informatie digitaal inzien en bewerken, waardoor een papieren administratie niet meer nodig is.

Lees verder

Exact neemt HR-cloudsoftwareleverancier Officient over

Belgische oplossing maakt beheer van HR-taken in één systeem mogelijk.

Lees verder

Een ERP implementeren tijdens een lockdown

Voor veel bedrijven brengt de coronapandemie ook grote onzekerheid met zich mee en grote vrees voor de toekomst.

Lees verder