Field Service Management

Field Service Management van IFS

IFS Field Service Management helpt u om de uitdagingen van een nieuwe generatie serviceklanten aan te gaan en te overwinnen, waar u ook actief bent.

Field Service Management (FSM) is altijd al ingewikkeld geweest en de verwachtingen blijven stijgen. De activiteiten zijn steeds veelzijdiger, met het toenemende gebruik van sensoren die gegevens in ongekende hoeveelheden genereren en nieuwe mogelijkheden bieden voor de serviceprocessen en bedrijfsmodellen. Klanten willen zich meer betrokken voelen, op hun eigen voorwaarden, en verwachten dat door middel van het apparaat en kanaal dat bij hen past, met een breed scala aan zelfbedieningsopties. Het is echter de noodzaak om de marges te verhogen door de servicekosten te verlagen en de productiviteit van uw technici te verhogen. Om aan deze groeiende vraag te kunnen voldoen, moet uw FSM-software u een compleet, gekoppelde oplossing bieden. 

Door middel van IFS FSM kunt u:

  • Complexere operaties beheren;
  • Nieuwe servicemodellen aanbieden;
  • Betrokkenheid van klanten verbeteren;
  • De marges verhogen.

In 2020:

  • Zal 70% van de organisaties klanttevredenheid noemen als een primair voordeel door het implementeren van IFS FSM; 
  • Zal meer dan 75% van field serviceorganisaties met meer dan 50 gebruikers mobiele apps gebruiken voor de buitendiensten;
  • Zal 10% van de ‘nood’ field servicewerkzaamheden en worden verdrievoudigd en worden gepland door middel van Artificial Intelligence.

Maar het hoeft niet allemaal zo complex te zijn. IFS Field Service Management (IFS FSM) helpt u om een end-to-end service levenscyclus te creëren. Met het gebruik van datagestuurd beheer en het optimaliseren van alle processen en klantinteracties stelt IFS FSM u in staat om de operationele efficiëntie te maximaliseren, de omzet te verhogen, de kosten te verlagen en een uitzonderlijke klanttevredenheid te bereiken. Door de combinatie van real-time rapportages en geïntegreerde IoT-mogelijkheden biedt IFS de meest complete, aangesloten FSM-software op de markt. 

Integreer, automatiseer en geef prioriteit aan:

  • Serviceverkoop;
  • Contactcenter;
  • Geïnstalleerd product- en activabeheer;
  • Contract- en garantiebeheer;
  • Beheer van onderaannemers;
  • Geavanceerde geoptimaliseerde planning;
  • Serviceonderdelen en logistiek;
  • Retourbeheer en – reparatie;
  • Facturatie.

De meest complete, aangesloten, Cloud field serviceoplossing

IFS FSM helpt u om de uitdagingen van een nieuwe generatie serviceklanten aan te gaan en te overwinnen, waar u ook actief bent. De meest complete field servicemanagementoplossing op de markt, het biedt een holistische aanpak voor het beheer van uw end-to-end serviceactiviteiten en een reeks opties voor klantenbetrokkenheid die de tevredenheid van de eindgebruikers en de klantloyaliteit verhogen. Cloud-first of on-premise, IFS FSM biedt volledige flexibiliteit voor de manier waarop u de oplossing implementeert, afneemt en configureert. Het is uw bedrijf, dus het is uw keuze.

Onderdelen van IFS Field Service Management:

  • Customer Engagement;
  • Mobiliteit;
  • Planning & Scheduling Optimization;
  • Garantie & Contractbeheer
  • IoT verbonden service;
  • Serviceprijzen & facturatie
  • Omgekeerde logistiek;
  • Beheer van depot reparaties;
  • Kennisbeheer;
  • Portalen;
  • Serviceonderdelen management;
  • Serviceprojecten.

Gemeten voordelen van IFS Field Service Management: 

  • 20% groei in ‘uptime’ van materiaal;
  • 33% verbetering in de productiviteit van de technici;
  • 81% verbetering in het naleven van Service Level Agreement (SLA);
  • 35% vermindering in reistijd. 
Leverancier van de maand

Casestudy: Mastervolt

Waarom deze specialist in het managen, omvormen en opslaan van elektrische energie kiest voor ERP software van Scheer.

Lees verder
Casestudy

Casestudy: Comecer

Waarom deze producent van van high-tech systemen voor de farmaceutische industrie en de nucleaire geneeskunde kiest voor de ERP software van Planlogic.

Lees verder