Leverancier van de maand
Takeout

Casestudy: Takeout

Waarom deze Deense versie van Thuisbezorgd kiest voor het ERP systeem van Uniconta.

Bedrijf Takeout
Sector Logistiek, Dienstverlening
Werkzaamheden Online portal voor het bestellen van afhaalmaaltijden
Bijzonderheden Bezorgt de maaltijden zelf
Kiest voor Uniconta

Case: wat is de situatie?

Klanten kunnen in de omgeving van Groot-Kopenhagen via het portaal van Takeout eten bestellen. Takeout onderscheidt zich voornamelijk door een brede selectie premium restaurants aan te bieden. Naast het beheren van het portaal verzorgd het bedrijf ook de bezorging van het eten van restaurant tot deur. Takeout is naast Denemarken ook actief in de Baltische staten en in Ierland en is al gesprek met partners om uit te breiden naar landen als Engeland, Noorwegen en Zweden.

Takeout wilde het financiële beheer in huis gaan voeren en had een aantal specifieke eisen voor onder andere het factuurbeheer, provisieberekening en beheer van klanten die ook leveranciers waren. Daarnaast moest de integratie van het financiële systeem en het platform van Takeout perfect verlopen om het project geslaagd te kunnen noemen. Al deze eisen hebben een rol gespeeld in de keuze voor Uniconta.

Eisen: aan welke eisen moet het systeem voldoen?

        • Financiële beheer in huis 
        • Perfecte integratie financiële en technische software
        • Een systeem dat internationaal kan meegroeien

        Resultaat: wat heeft de implementatie opgeleverd?

        Na de implementatie van het nieuwe systeem vertoonde Takeout dat jaar nog een groei in de omzet van maar liefst 40%.

        Met het nieuwe systeem is de basis gelegd voor een alles-in-een IT-oplossing. Zowel facturering en orderbeheer als de logistieke afhandeling, het beheer van relaties, bestellingen van B2C en B2B en het verzenden van de bestellingen naar bezorgers gebeurd allemaal vanuit het nieuwe systeem. De integratie tussen het financiële en het technische platform is inmiddels voltooid. De volgende fase zal bestaan uit het uitbouwen van het Uniconta systeem zodat deze ondersteund bij het gehele proces, van bestelling tot bezorging. 

        Ervaring: hoe verliep de samenwerking met Uniconta?

        “De samenwerking verliep zeer prettig”, aldus David Kingo Sonderkaer. “We beschikken zelf over de nodige kennis van API’s en systeemintegratie. Onze Uniconta partner begreep direct wat er van ze verwacht werd. Na een aantal sparringssessies was duidelijk wat de wensen en behoeften waren en zijn we de samenwerking gestart”.  

        Nieuwe blog artikelen

        Het ERP implementatie plan

        Een checklist voor het hele traject van de implementatie van uw nieuwe ERP systeem.

        Lees verder

        Voorkom dat je ERP implementatie mislukt

        Een ERP implementatie mislukt vaak door onnodige fouten te maken. Ontdek hoe je deze fouten voorkomt en een succesvolle implementatie tegemoet gaat.

        Lees verder