Leverancier van de maand
Noordtec

Casestudy: Noordtec

Waarom deze verzorger van onderhoud aan tankstations kiest voor de ERP software van idee101.

Bedrijf Noordtec
Sector Onderhoud
Medewerkers Meer dan 65
Werkzaamheden Verzorgt het onderhoud van tankstations met duurzame brandstoffen
Kiest voor Cleverdesk van idee101

Case: wat is de situatie?

Noordtec verzorgt het onderhoud van tankstations met duurzame brandstoffen, zoals CNG stations (Compressed Natural Gas) . Het bedrijf zorgt voor ca. 200 CNG stations in Nederland, België, Duitsland, Tsjechië en Oostenrijk. Noordtec maakte kennis met Cleverdesk bij een van hun eigen klanten. Hier werden ze dusdanig enthousiast van dat ze contact opnamen met Idee101.

Eisen: waar moet het systeem aan voldoen?

Noordtec kwam bij Idee101, omdat ze behoefte hadden aan meer inzicht in hun onderhoud, de storingen en de afhandeling hiervan. Daarnaast was een stukje automatisering gewenst. Het doel was om, in het geval van een storing bij een van tankstations, deze automatisch te communiceren naar Cleverdesk. Op basis van deze informatie kunnen monteurs door middel van werkorders aangestuurd en ingepland worden. Uiteindelijk wil Noordtec al hun werkzaamheden in Cleverdesk vastleggen.

Resultaat: wat heeft de implementatie opgeleverd?

Tijdens de implementatie van Cleverdesk bleek dat de specifieke business van Noordtec behoefte had aan een stukje maatwerk. Cleverdesk is nu vrijwel volledig afgestemd op de bedrijfsprocessen van Noordtec. Thomas Wright over het werken met Cleverdesk: “Ons doel is om alle werkzaamheden met Cleverdesk te organiseren. We willen een onderhoudshistorie van elk tankstation opbouwen: wat er is gedaan, wie dat heeft gedaan, hoe veel tijd eraan is besteed… We willen projecten plannen en alles vastleggen wat we doen.”

“Heel handig in Cleverdesk is dat je waarschuwingen kunt instellen. In onze branche gelden bijvoorbeeld certificaten die elk jaar moeten worden getoetst. We uploaden deze in Cleverdesk en leggen een einddatum vast. Dan krijgen we een signaal als we actie moeten ondernemen,” vertelt Wright.

Met Cleverdesk zijn we goed georganiseerd

“Cleverdesk maakt ons leven veel eenvoudiger. Alles is goed georganiseerd,” besluit Thomas Wright. “Wij zijn ISO 9001-gecertificeerd, ook in dat opzicht was Cleverdesk een thema voor ons. Wij wilden voor elk CNG station inzichtelijk maken hoeveel onderhoud we plegen, wie dat doet en wanneer dat weer nodig is. De auditors vragen daarnaar bij de controle. Toen we konden zeggen: ‘Kijk maar in Cleverdesk, daar ligt het allemaal vast,’ vielen ze helemaal stil. Dat heeft ons dus enorm geholpen.”

Ervaring: hoe verliep de samenwerking met Idee101?

Bij Idee101 Wright: “De samenwerking verliep en verloopt nog steeds uitstekend. Jeroen is bij Idee101 ons aanspreekpunten wij waarderen zijn inzet enorm. Hij reageert snel en onderneemt meteen actie. Software engineering vraagt tijd, maar Jeroen stelt zich altijd flexibel op en gaat voortvarend aan de slag met onze vragen en wensen.”

Toekomst: wat staat er nog op de planning?

Door het gebruik van Cleverdesk worden de drukke werkzaamheden van de medewerkers van Noordtec een stuk overzichtelijker. Uiteraard blijven we samen nadenken over wat we nog meer kunnen betekenen om verdere stappen te maken. Noordtec heeft nog de volgende wensen voor Cleverdesk in de toekomst:

  • Beter gebruik van werkorders: Noordtec wil graag meerdere medewerkers aan elke opdracht toevoegen. 
  • Rapportage: Noordtec stelt voor elke klus een rapport op. Voor een grote opdrachtgever moet dit via een formulier. Momenteel maakt Noordtec een rapport in Cleverdesk en één in het format van de klant.
Leverancier van de maand

Casestudy: Laarakkers

Waarom deze specialist in sloop- en asbestsanering kiest voor de ERP software van idee101.

Lees verder
Leverancier van de maand

Service & onderhoud, de kracht van Cleverdesk

Cleverdesk biedt voor onderhoudsmonteurs, service-afdelingen, fieldservices, inspecties, dè oplossing.

Lees verder