Casestudy
KPD

Casestudy: Kolmont Woonprojecten

Waarom deze projectontwikkelaar kiest voor het ERP systeem van KPD.

Bedrijf Kolmont Woonprojecten
Sector Vastgoed
Werkzaamheden Projectontwikkelaar
Bijzonderheden Ook gespecialiseerd in verkavelingen en de verkoop van bouwgronden en handelspanden
Kiest voor KPD

Case

Kolmont Woonprojecten groeide enorm waardoor het ook betrokken raakte in andere segmenten van de vastgoed sector. Naast het ontwerpen en bouwen van huizen begon het bedrijf zicht ook bezig te houden verkavelingen, woningen, appartementen, retail, KMO en studentenhuisvesting. Om al deze projecten en vennootschappen goed op te kunnen volgen kon alleen een nieuw ERP systeem uitkomst bieden.

Eisen

  • Een leverancier met ervaring in de sector

Resultaat

KPD is uiteindelijk de keuze geworden omdat zij over die benodigde ervaring in de bouw beschikken. Zo biedt het bedrijf een ERP systeem dat altijd up to date is op het gebied van operationele rapportage.

Kolmont Woonproject heeft gekozen voor 3 aanvullende modules; BouwOffice Finance, KPD.immo en KPD.WIC. Met BouwOffice Finance beschikt Kolmont over een financieel systeem dat naast de algemene boekhouding ook budgetten kan beheren en in staat is om analyses te maken. KPD.immo wordt gebruik om het bouwproces van begin tot einde te beheren. Daarnaast bevat het functionaliteiten voor het bijhouden van de administratie, facturatie en budgetopvolging voor projectontwikkelaars. Om het hele bedrijf te voorzien van goed werkende bedrijfssoftware is als laatste KPD.WIC toegevoegd. Deze module zorgt ervoor dat ook het team op de werf beschikt over de nodige tools.

Maatwerk

Na een uitwisseling van ervaringen konden beide partijen meedenken over het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten. Door de uitbreiding naar andere segmenten was het noodzakelijk dat ook projecten met een andere structuur konden worden uitgevoerd. Dankzij het ERP systeem werd het mogelijk om bijvoorbeeld grondvennootschappen, verkavelingen en infrastructuur, bouw- en studiekosten, verhuringen en klantencontracten op te volgen.

Ervaring

De implementatie van de verschillende KPD-tools gebeurde stapsgewijs. “De medewerkers van KPD Services hebben ons altijd op het hart gedrukt dat we dit grondig en gemoduleerd moesten aanpakken”, legt Diana Ballet uit. “Om valkuilen te vermijden, was het belangrijk om niet te snel te gaan. Onder begeleiding van een externe partij is de implementatie van de verschillende (deel)modules stap voor stap getest en in gebruik genomen. Het advies was erg waardevol. De samenwerking met de mensen van KPD Services verloopt bovendien nog altijd erg vlot. Door hun jarenlange ervaring in de sector, begrijpen zij onze noden en vragen en kunnen ze snel antwoorden, oplossingen en inzichten bieden.

Nieuwe blog artikelen

Het ERP implementatie plan

Een checklist voor het hele traject van de implementatie van uw nieuwe ERP systeem.

Lees verder

Voorkom dat je ERP implementatie mislukt

Een ERP implementatie mislukt vaak door onnodige fouten te maken. Ontdek hoe je deze fouten voorkomt en een succesvolle implementatie tegemoet gaat.

Lees verder