Casestudy
Fiyo

Casestudy: Fiyo

Waarom deze online shop voor onderdelen en accessoires van elektronische apparaten kiest voor ERP software van DynApps.

Bedrijf Fiyo
Sector Groothandel
Medewerkers Meer dan 100
Werkzaamheden Distributie onderdelen en accessoires elektrische apparaten
Bijzonderheden Fiyo is een online shop voor de verkoop en levering van onderdelen en accessoires van elektrische apparaten (B2C en B2B)
Kiest voor Odoo van DynApps

Case: wat is de situatie?

Bij Fiyo vind je het volledigste online te bestellen productgamma op het gebied van onderdelen en accessoires voor reparatie, onderhoud en gebruikstoepassingen van elektrische toestellen in en rond het huis. Gewoon die wisselstukken die je zelf kunt installeren of vervangen.

Fiyo heeft gekozen voor Odoo ERP als software platform met als doel hun webshops te kunnen koppelen waarbij de integratie met de logistieke processen in één geïntegreerd software platform beschikbaar is. Met Odoo worden de logistieke inbound en outbound magazijn functies gemanaged van ongeveer een 5000 orders per dag. Odoo bepaald de picking waves conform specifieke picking en put away rules. De pickers maken gebruik van tablets en barcode scanners zodat hun werk volledig geautomatisserd is en de voorraad echt up to date blijft. 

Eisen: waar moet het ERP systeem aan voldoen?

Fiyo zocht in eerste instantie een open systeem om de integratie met de webshops en derde partijen tegen een lage investeringskost te kunnen realiseren. Odoo ERP voldoet aan deze eis.

Daarnaast was het noodzakelijk om eveneens tegen een lage investeringskost de specifieke en complexe picking en put away rules met zo min mogelijk maatwerk te voorzien maar toch nog met een grote technische flexibiliteit om de constant veranderende rules snel te kunnen aanpassen zonder efficiency verlies. Fiyo vond deze eigenschappen terug in de combinatie van het Odoo software platform gekoppeld aan de logistieke expertise van integratiespecialist DynApps.

Resultaat: wat heeft de implementatie opgeleverd?

Fiyo is nu in staat dagelijks ongeveer 5000 orders te verwerken met een zeer hoge performante en tijdige uitlevering van de bestellingen. Door de  schaalbaarheid van Odoo heeft men ook een wissel op de toekomst om de verwachte groei in het dagdagelijks aantal orders makkelijk aan te kunnen. Dit alles is kunnen neergezet worden tegen een zeer competitieve investeringskost.

Ervaring: hoe verliep de samenwerking met DynApps?

Dankzij de logistieke en financiële expertise kennis van de consultants van DynApps gecombineerd met de hoge technologische kennis van het Odoo platform, is Odoo nu de motor in de Fiyo organisatie om de duizenden dagdagelijkse klanten tevreden te stellen. Dit is een mooi resultaat dat de consultants van DynApss samen met de vakmensen van Fiyo hebben kunnen realiseren.

Toekomst: wat staat er nog op de planning?

De verdere integratie van de overige business processen zoals accounting, aankoop, CRM en HRM staan op de planning om geïmplementeerd te worden in de alles omvattende Odoo business applications. Dit project zal in 2019 verder uitgevoerd worden.

Leverancier van de maand

Waarom integraal werken de toekomst is

Tommie Wouters werkt als Pre-Sales Consultant bij Isah. Hij wil maakbedrijven helpen bij het automatiseren van hun bedrijfsprocessen.

Lees verder
Leverancier van de maand

Casestudy: Lagersmit

Waarom deze producent van afdichtingen binnen de maritiem kiest voor ERP software van Isah Business Software.

Lees verder